-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/10 - 13:47
  • 263
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دهمین دوره جایزه جهانی اربعین برگزار می شود

دهمین دوره جایزه جهانی اربعین، با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و پاسداشت این رویداد بزرگ برگزاری می گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در آستانه اربعین حسینی 1446، دهمین دوره جایزه جهانی اربعین، با هدف ترویج فرهنگ عاشورا و پاسداشت این رویداد بزرگ  برگزاری می گردد . این رویداد فرهنگی با همکاری نهادهای مختلف و با مشارکت گسترده علاقه‌مندان به فرهنگ حسینی، فرصتی را فراهم می‌آورد تا هنرمندان و فعالان فرهنگی در هفت رشته مختلف آثار خود را به نمایش بگذارند.

رشته‌های این دوره شامل عکس، فیلم، فعالان فضای مجازی، کتاب، سفرنامه و دلنوشته، شعر و نواهای اربعینی است. هر یک از این رشته‌ها به‌طور خاص به ترویج ارزش‌های انسانی و معنوی مرتبط با واقعه عاشورا می‌پردازد و به نفرات اول، دوم و سوم هر رشته جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت. این جوایز نه تنها به‌عنوان تقدیر از تلاش‌های هنرمندان و نویسندگان محسوب می‌شود، بلکه انگیزه‌ای برای تولید آثار بیشتر در راستای ترویج فرهنگ حسینی خواهد بود.

گفتنی است که این جایزه جهانی با هدف ایجاد یک بستر مناسب برای تبادل فرهنگی و هنری میان کشورهای مختلف برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که آثار ارائه‌شده از سوی شرکت‌کنندگان، بازتاب‌دهنده عمق احساسات و عواطف مرتبط با اربعین حسینی باشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می‌توانند تیزرها و دیگر اقلام تبلیغی مرتبط با جایزه جهانی اربعین را از طریق وب‌سایت رسمی www.intlarbaeen.com دریافت کنند. همچنین، فرصتی برای ثبت نام و ارسال آثار تا تاریخ معین فراهم شده است که از تمامی هنرمندان و نویسندگان دعوت می‌شود تا در این رویداد مهم شرکت کنند.

این رویداد نه تنها به عنوان یک جشنواره هنری شناخته می‌شود، بلکه به عنوان نمادی از همبستگی مسلمانان و پیروان اهل بیت (علیهم‌السلام) در سراسر جهان محسوب می‌شود. با توجه به اهمیت اربعین حسینی و تأثیر آن بر فرهنگ و جامعه اسلامی، انتظار می‌رود که دهمین دوره جایزه جهانی اربعین با استقبال گسترده‌ای مواجه شود و بتواند به ترویج بیشتر ارزش‌های انسانی و معنوی کمک کند.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved