-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/19 - 09:09
  • 928
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد

دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مجازی با حضور نمایندگان فرهنگی ایران در کشورهای چین، ژاپن، سریلانکا، تایلند، اندونزی، فیلیپین، اسلام آباد، پیشاور، کویته، لاهور، راولپندی، کراچی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با توجه به امضای سند تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی توسط رؤسای دو دستگاه و با استناد به برنامه اجرایی مشترک فی مابین، نشست مجازی با هدف معرفی ظرفیت‌ها و دستاوردهای علمی، فرهنگی و آموزشی با همکاری و هماهنگی اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی برگزار شد.

در این نشست، درخشه، کوهیان، رزمی و نجفی به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی و  ابوالحسن خلج‌منفرد، مدیرکل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و 12 تن از نمایندگان فرهنگی کشورمان (چین، ژاپن، سریلانکا، تایلند، اندونزی، فیلیپین، اسلام آباد، پیشاور، کویته، لاهور، راولپندی، کراچی) حضور یافتند.

معرفی ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی جهت جذب دانشجو از کشورهای جنوب شرق آسیا، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تخصصی ـ مهارتی در حوزه‌های مختلف برای متقاضیان از پاکستان، سریلانکا، فیلیپین و اندونزی، شناسایی مؤسسات جذب دانشجو از کشورهای سریلانکا، فیلیپین، اندونزی، تایلند، پاکستان، چین، ژاپن و مالزی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و انعقاد قرارداد همکاری با آنان، تقویت همکاری و تمدید تفاهم‌نامه‌‌های امضا شده بین دانشگاه‌های کشورهای چین، ژاپن، مالزی، سریلانکا، فیلیپین، اندونزی، تایلند و پاکستان و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جمله موارد مطروحه در این نشست بود.

در ادامه، موضوعاتی نظیر بررسی راهکارهای همکاری با نظرداشت اولویت‌های علمی و اقتصادی کشور و دانشگاه در کشورهای مذکور، تشکیل کارگروه همکاری و اجرایی سازی تفاهم‌نامه‌ها، تقویت همکاری در زمینه‌های آموزشی، تحقیقی، علوم و فناوری و برگزاری همایش‌های علمی و فرهنگی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور مقصد، ایجاد بستر لازم برای آموزش و گسترش زبان فارسی در خارج از کشور و ... نیز مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved