-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/28 - 23:55
  • 308
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دبیر کمیسیون هماهنگی ادیان و مذاهب اسپانیا با رایزن فرهنگی کشورمان دیدارکرد

در تاریخ 28 شهریورماه رایزن فرهنگی کشورمان در محل شورای عالی اسقف های اسپانیا با آقای دکتر رافائل باسکز خیمنز کشیش و دبیر کمسیون هماهنگی بین ادیان و مذاهب کشور اسپانیا دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابتدا  احمدی از ملاقات با ایشان اظهار خرسندی نموده و گفت: ادیان الهی اگر به درستی برای جامعه تفهیم شوند جوامع بشری در آرامش زندگی کرده و ظلم و ستمی وجود نخواهد داشت. در ادامه وی روایتی از حضرت عیسی (ع) بیان کرد که به انسانها از منظر خوبی نگاه می کند و یک روایت هم از پیامبر اسلام در پیرامون کرامت انسانها و جامعه بدون ظلم و ستم مطرح نمود. رایزن فرهنگی کشورمان گفت متاسفانه رسانه های معاند سعی می کنند جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند و شبهاتی برای مردم اروپا بویژه اسپانیا ایجاد نمایند. احمدی گفت علاقمندیم در آینده نزدیک همایش مشترکی به عنوان صلح از منظر اسلام و مسیحیت با حضور علماء اسلام و مسیحیت برگزار نمائیم.

آقای رافائل باسکز ضمن خوشامدگویی از رایزن فرهنگی اظهار داشت: با نظر شما موافقم. رسانه های معاند سعی می کنند ایران واقعی را معرفی نکنند. کشیش اسپانیایی گفت در سفری که به ایران داشتم فضایی آرامی احساس کردم، مردم با نشاط زندگی می کردند، مسیحیت آزاد فعالیت می نمود. من به راحتی از مساجد بازدید می نمودم حتی در یکی از مساجد ملاحظه کردم به مناسبت کریسمس به جامعه مسیحیان تبریک گفتند. وی اظهار داشت انقلاب ایران در آگاهی مردم جهان تاثیرگذار بوده است. همچنین از دکتر احمدی رایزن فرهنگی دعوت نمود در همایشی که در آینده نزدیک با حضور اسقف های اسپانیا تمام مذاهب مسیحیت تشکیل می گردد حضور بهم رساند. 

در پایان از رایزن فرهنگی دعوت نمود بازدیدی از کلیسای کوچکی که مزین به تصاویری از قدیسان و شهدای دین مسیحیت بود، داشته باشد و کتاب قابوسنامه که توسط رایزنی فرهنگی ترجمه شده است به وی هدیه شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved