-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی

دانشگاه علامه طباطبایی تجربه همکاری با دانشگاه های دنیا را دراختیار سوریه می گذارد

هیأت دانشگاهی کشورمان متشکل از معاونان وزرای علوم تحقیقات فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رؤسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در یکصدمین سال تأسیس دانشگاه دمشق با حضور در دفتر ریاست دانشگاه ضمن تبریک به رئیس معاونان و اساتید این دانشگاه راه‌های همکاری بمنظور ارتقای سطح علمی پژوهشی دانشگاهی دو کشور را بررسی کردند.

 

دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین مرکز تخصصی علوم انسانی در ایران ومنطقه

 

دکتر عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: مردم سوریه پیش چشم مردم ایران مردمی شجاع مقاوم و پیروز هستند و همگرایی سیاسی میان دو کشور در جبهه مقاومت باعث شکست دشمنان سوریه شده است.

 

دکتر معتمدی بااشاره به اینکه دانشگاه دمشق با ۱۰۰ سال سابقه دانشگاه مهمی در منطقه است افزود: زمینه همکاری با این دانشگاه وجوددارد و دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین مرکز تخصصی علوم انسانی در ایران ومنطقه است که فارغ التحصیلان آن شاخص و جایگاه علمی بسیار خوبی دارند.

 

دکتر معتمدی در بازدید از دانشگاه های حلب و حمص گفت: دانشگاه علامه طباطبائی آمادگی دارد استادان دانشگاه‌های سوریه را در قالب دوره های پسادکتری پذیرش کند.

 

همچنین امکان استفاده از ظرفیت مجلات خود را برای پذیرش مقالات استادان و دانشجویان دکتری دانشگاه های سوریه در اختیار این دانشگاه ها قرار دهد تا استادان و دانشجویان بتوانند مقالات خود را به زبان های فارسی، انگلیس و عربی، با رعایت ضوابط هر مجله ارسال کنند.

 

وی در ادامه با اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبائی برای کمک به تقویت دوره های آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های سوریه، درباره تبادل دانشجویان زبان فارسی و عربی دانشگاه های دو طرف، بیان کرد: قرار است در هر دوره، ۱۰ دانشجوی برتر زبان فارسی دانشگاه های سوریه برای یک ترم در ایران تحصیل کرده و دانشجویان زبان عربی ایران نیز به مدت یک ترم در دانشگاه های سوریه تحصیل کنند.

 

دانشگاه دمشق با قدمت یکصد ساله مورد تأیید علمی دانشگاه‌های معتبر

 

محمد اسامه الجبان رئیس دانشگاه دمشق در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیأت دانشگاهی کشورمان گفت: دانشگاه دمشق با قدمت یکصد ساله مورد تأیید علمی دانشگاه‌های معتبر منطقه و جهان است و پیش از این نیز با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی همکاری‌های فراوانی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و رشته‌های مشترک علمی داشته است.

وی افزود: بین دو کشور ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد و دانشگاه‌های می‌توانند با همکاری خود کمک شایانی به نزدیک تر شدن دو کشور داشته باشند و طبق قاونین وزارت علوم سوریه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه دمشق و دانشگاه‌های ایران قابل انجام است. رو بشار اسد بعنوان رهبر و رئیس جمهور سوریه فارغ التحصیل دانشگاه دمشق است.

 

کلید واژه ها
. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved