-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/17 - 16:55
  • 635
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانشگاه جامع مهندسی شیمی و مواد بلغارستان و همکاری علمی با دانشگاه های ایران

دکتر ملادن پوپوف استاد و پروفسور دیمیتار پیچف مدیر مبادلات دانشگاهی دانشگاه جامع مهندسی شیمی و مواد بلغارستان در نشستی صمیمانه با دکتر مسعود احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در محل رایزنی فرهنگی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و  ارتباطات اسلامی در این دیدار پروفسور پیچف با معرفی دانشگاه جامع مهندسی شیمی و مواد بلغارستان، برای همکاری های علمی و تبادل استاد و دانشجو اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت دانشگاه مهندسی شیمی و مواد بلغارستان آمادگی دارد تا در برنامه مشترک پذیرای دانشجویان و استادان ایرانی بوده و از طرف دیگر دانشجویان و استادان بلغار را برای دوره های تحقیقاتی و علمی به تهران بفرستد. وی اظهار داشت در این برنامه مشترک، امکان استفاده از ظرفیت های هم رسانی علمی به دانشجویان ومحققان نیز وجود دارد.

وی با اظهار تشکر از ارتباط خوب رایزنی فرهنگی با مراکز دانشگاهی و علمی اظهار امیدواری کرد تا بتوان با استفاده ازین فرصت که رایزنی فرهنگی ایران فراهم آورده با دانشگاه های مطرح ایران باب جدید همکاری باز کرد.

دکتر احمدی نیز با تاکید بر پیشرفت های دانشگاه های ایران و نیز رتبه بالای علمی آنها در رده بندی های مطرح جهان گفت زمینه این ارتباط علمی وجود دارد و می توان با استفاده از برنامه تبادل استاد و دانشجو برای پیشرفت های دوجانبه در زمینه علوم پایه تلاش کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان اظهار داشت برای این منظور و با توجه به آمادگی و علاقه طرف بلغار، ارسال نامه رسمی رییس محترم دانشگاه می تواند چرخه همکاری ها و تفاهم نامه های مربوطه را به حرکت درآورد.

در پایان مقرر شد مراتب و نکات این نشست، درجلسه ای مجزا با رییس دانشگاه جامع مهندسی شیمی و مواد بلغار طرح و نسبت به اجرایی شدن رسمی آن اقدام لازم به عمل آید.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved