-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/28 - 19:01
  • 542
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دانشگاه الزهرا (س) سومین مقصد هیئت پژوهشی آموزشی دانشگاه UPM مالزی

هیئت آموزشی پژوهشی پنج نفره دانشگاه upm مالزی که به دعوت مرکز مطالعات و همکاری های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به کشورمان سفر کرده است در نشست تخصصی با مسئولین و روسای دانشکده های دانشگاه الزهرا (س) راه های مختلف تعامل و همکاری علمی دانشگاهی مشترک را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،لیلا تاجیک مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه الزهرا س در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت پژوهشی دانشگاه مالزی از آمادگی کامل این دانشگاه برای تبادل تجربیات علمی و پژوهشی با دانشگاه UPM مالزی خبر داد .

وی در بخش دیگر سخنان خود با ارائه گزارشی از دستاوردهای علمی و بین المللی این دانشگاه ، انجام فعالیت هایی در جهت توسعه مناسبات با دانشگاههای دیگر و مراکز آموزشی و پژوهشی داخلی و خارجی را از مهمترین وظایف اداره کل همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه الزهرا (س) عنوان کرد.

مدیر کل همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه الزهرا (س ) همچنین انجام هماهنگی های لازم جهت برگزاری سمینارها، کنگره ها و کنفرانس های علمی و تحقیقاتی بین المللی ، 

 انجام اقدامات لازم جهت شرکت اعضای هیأت علمی دانشگاه در کنگره ها، کنفرانس ها و سمینارهای خارجی ،انجام امور مربوط به بورسیه ها، فرصت های مطالعاتی و سفرهای علمی اعضای هیات علمی، 

 فراهم آوردن شرایط جذب دانشجویان غیرایرانی و سرپرستی دانشجویان غیر ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه را نیز از جمله فعالیت‌های اداره کل همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س ) بیان نمود .

 

  در این نشست همچنین اعضای هیئت پژوهشی مالزی با تحسین فعالیت های مختلف پژوهشی آموزشی دانشگاه الزهرا (س) بر انجام تبادل تجربیات و همکاری های علمی پژوهشی با این دانشگاه تاکید نمودند .

 ارائه پیشنهادهایی همچون تبادل فرصت‌های مطالعاتی، اعطای بورس‌های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی و انجام مطالعات مشترک در زمینه زنان و خانواده، آموزش زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی در مالزی و همچنین برگزاری سمینارها و همایش‌های مشترک علمی و برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی هنرهای دستی ایرانی در مالزی نیز ازجمله موارد مطرح شده در این نشست بود .

تهیه ی گزارش : مهدی رضا کارشناس ارشد ارتباطات 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved