-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/20 - 07:36
  • 955
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران و علامه اقبال پاکستان تفاهمنامه همکاری امضا کردند

دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران و علامه اقبال پاکستان با هدف ترویج همکاری‌های پژوهشی، هنری، فرهنگی، زبان و ادبیات فارسی یادداشت تفاهمنامه امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نقل از ایرنا، در جریان سفر هیات دانشگاه آزاد اسلامی به اسلام‌آباد و بازدید از دانشگاه‌ آزاد علامه اقبال یادداشت تفاهمنامه همکاری توسط «جلال درخشه» معاون بین الملل و دانشجویان خارجی دانشگاه آزاد اسلامی و «راجا یونس» معاون دانشگاه علامه اقبال به امضا رسید.

 

در این مراسم «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، دکتر «ناصر محمود» رئیس دانشگاه علامه اقبال، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت ایران، «حسام خاتمی» کنسول سفارت کشورمان و جمعی از اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه میزبان حضور یافتند.

 

همکاری‌های علمی و دانشگاهی ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. طی هفته‌های اخیر چندین سند همکاری میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و دانشگاه ادیان و مذاهب ایران با دانشگاه‌های مطرح پاکستان به امضا رسید.

 

براساس این گزارش، براساس تفاهم نامه دانشگاه‌های آزاد اسلامی ایران و علامه اقبال پاکستان همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های هنر، فرهنگ، زبان و ادبیات فارسی تقویت خواهد شد.

 

برگزاری سمینار و کنفرانس های مشترک، تبادل نشریات و کارهای تحقیقاتی دانشگاهی، تبادل اعضای هیأت علمی، دانش پژوهان و دانشجویان و انعقاد دوره ها و کارگاه های مشترک نیز بخشی از این تفاهم نامه است.

 

سفیر کشورمان طی سخنانی در این مراسم گفت: روابط تجاری، فرهنگی و سیاسی بین پاکستان و ایران رو به بهبود است و مایه دلگرمی است که دولتمردان در پاکستان صرف نظر از گرایش‌های سیاسی و ایدئولوژی خود برای بهبود روابط بین دو کشور برادر اسلامی و همسایه تلاش می‌کنند.

 

حسینی در ادامه افزود: هر دو دانشگاه قابلیت ها و زیرساخت های بسیار قوی دارند که می توانند همکاری های آموزشی را به خوبی ارتقا دهند.

 

رئیس دانشگاه علامه اقبال نیز گفت که ایران و پاکستان پیوندهای عمیق مذهبی، تمدنی و فرهنگی دارند و این دانشگاه در تقویت روابط دو کشور از طریق آموزش نقش خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: ایران و پاکستان نیاز به حمایت طرف‌های دیگری ندارند زیرا ما نه تنها از نظر جغرافیایی، بلکه از طریق فرهنگ، تمدن و مذهب نیز به هم متصل هستیم.

 

معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی نیز با ابراز خرسندی از روابط حسنه و نزدیک ایران و پاکستان اظهار داشت که این روابط در سطوح دانشگاهی و علمی نیز گسترش خواهد یافت.

 

شایان ذکر است که دانشگاه آزاد علامه اقبال پاکستان هم اکنون همکاری‌های نزدیکی با دانشگاه‌های تهران، پیام نور و ادیان و مذاهب ایران دارد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved