-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/02 - 14:37
  • 345
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دانشجویان دانشگاه آستانه پایان دوره زبان فارسی و ایران‌شناسی را جشن گرفتند

دانشجویان دانشگاه بین‌المللی آستانه قزاقستان، پایان دوره زبان فارسی و ایران‌شناسی را همزمان با ولادت امام رضا(ع) جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مصادف با سالروز ولادت باسعادت هشتمین امام شیعیان علی‎ ابن‌موسی‌الرضا(ع)، مراسم پایانی اولین دوره آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی آستانه در این دانشگاه جشن گرفته شد.

در این مراسم که با حضور علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان، ایرسالیف سریک آزتاویچ، رئیس دانشگاه آستانه، آیگیریم ایبراییوا، رئیس دانشکده شرق‌شناسی و معاون امور بین‌الملل دانشگاه آستانه، مرضیه سادات رضوی، استاد زبان فارسی و ایران‌شناسی و دانشجویان برگزار شد، گواهی‌نامه پایانی اولین دوره آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی به دانشجویان اهدا شد.

رئیس دانشگاه آستانه با بیان علاقه‌مندی خود به یادگیری زبان فارسی گفت: اگر به گذشته و به سن شما دانشجویان برگردم، قطعا یکی از اولویت‌های اولم، یادگیری زبان فارسی خواهد بود.

ایرسالیف سریک آزتاویچ با توجه به اینکه این اولین بار است آموزش زبان فارسی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار می‌شود، از دانشجویان خواست تا فرصت را غنیمت شمرده و زبان فارسی را با جدیت و پشتکار ادامه داده و به تخصص در آن دست یابند.

طالبی‌متین، رایزن فرهنگی کشورمان در آستانه گفت: با وجود نوپا بودن این دانشگاه در امر زبان فارسی، علاقه‌مندی، هدف‌گذاری و سرعت عمل دانشگاه در پیشبرد اهداف آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی در این دانشگاه قابل تقدیر و تحسین است.

وی اظهار داشت: رایزنی فرهنگی ایران بر اساس مفاد تفاهم‌نامه بر آمادگی و حمایت‌های همه‌جانبه خود در تداوم دوره‌های آموزش زبان فارسی تأکید دارد.

رایزن فرهنگی کشورمان، گام بعدی همکاری‌ها را برقراری ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با دانشگاه خوارزمی و فراهم کردن شرایط سفر ریاست دانشگاه به همراه چند مقام دیگر این دانشگاه جهت بازدید از ایران و به ویژه دانشگاه خوارزمی در آینده نزدیک اعلام کرد.

آیگیریم ایبراییوا، رئیس دانشکده علوم اجتماعی و معاون امور بین‌الملل دانشگاه نیز ضمن ابراز خوشنودی از برقراری روابط با رایزنی فرهنگی ایران و با قدردانی از تلاش‌های رایزنی و استاد زبان فارسی در امر آموزش، خواستار تداوم این روابط شد.

وی از انتخاب زبان فارسی به عنوان زبان دوم در کنار زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، کره‌ای و چینی در این دانشگاه خبر داد و اعلام کرد که دانشگاه قصد دارد آموزش زبان فارسی را به عنوان زبان دوم در گام اول برای دانشجویان گروه تاریخ آغاز کند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن، برای سایر رشته‌ها نیز در نظر گرفته می‌شود.

در پایان، گواهی‌نامه دانشجویان توسط رایزن فرهنگی ایران و رئیس دانشگاه آستانه به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/                                                                                  

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved