-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/05 - 11:26
  • 624
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دپارتمان هندواروپایی دانشکده زبان دانشگاه کمپلوتنسه:

دانشجویان اسپانیایی باید شناخت عمیقی به فرهنگ ایران اسلامی داشته باشند

پدروسا با بیان اینکه دانشجویان اسپانیایی باید شناخت عمیقی به فرهنگ ایران اسلامی داشته باشند، گفت: علاقه‌مندیم سمیناری تحت عنوان تأثیر ادیان بر ادبیات ایران برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پدروسا، رئیس دپارتمان هندواروپایی دانشکده زبان دانشگاه کمپلوتنسه با رایزن فرهنگی کشورمان در محل رایزنی فرهنگی دیدار کرد.
احمدی در سخنانی، توجه پدروسا به مطالعات ایرانشناسی را نشان از درک واقعیات تاریخی دانست و گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی کرسی ایرانشناسی و اسلام شناسی راه اندازی شده است.
وی از ایجاد مقدمات کرسی ایرانشناسی با همکاری دانشگاه کمپلوتنسه خبر داد و افزود: امیدوارم با کمک پدروسا شاهد راه اندازی کرسی ایرانشناسی باشیم.
رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا مطرح کرد: متون درسی این کرسی از سه منظر مورد توجه قرارگرفته است : ایران باستان ، ایران بعد از اسلام و ایران امروز که همان انقلاب اسلامی است که مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است که در این رابطه مقام معظم رهبری رهنمودهای عالمانه ای را ارائه فرموده‌اند.
رئیس دپارتمان هندواروپایی از تعامل خوب رایزنی فرهنگی با دانشکده زبان تشکر کرد و اظهار داشت: سمیناری که در دو سال قبل فیمابین رایزنی فرهنگی و دانشگاه کمپلوتنسه تحت عنوان میراث فرهنگی ایران و اسپانیا انجام گرفت، بسیار مفید و تأثیرگذار بود و بسیاری از دانشجویان به ظرفیت ایران و فرهنگ غنی آن آشنا شدند.
پدروسا ابراز کرد: علاقه‌مندیم سمیناری تحت عنوان تأثیر ادیان بر ادبیات ایران را برگزار کنیم و بتوانیم از استادان برجسته حوزه ادبیات ایران استفاده کنیم.
وی گفت: ایرانیان از ابتدای تاریخ موحد بودند و دین در سبک زندگی آنان مؤثر بوده است لذا ما عنوان تأثیر ادیان در ادبیات ایران را انتخاب کردیم تا دانشجویان اسپانیایی شناخت عمیقی نسبت به فرهنگ غنی ایران اسلامی پیدا کنند.
پدروسا اظهار داشت تا راه اندازی کرسی ایرانشناسی - که به همت رایزنی فرهنگی در دانشگاه کمپلوتنسه انجام خواهد گرفت - فعلا در دپارتمان هندواروپایی بخش مطالعات ایرانشناسی راه اندازی خواهیم کرد و برای انتخاب متون و استاد از رایزنی فرهنگی کمک خواهیم گرفت.
در پایان این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان آمادگی همکاری این نمایندگی در تهیه متون درسی و اعزام استاد با آن دانشکده را اعلام کرد و گفت: از برگزاری سیمنار مشترک تحت عنوان تأثیر ادیان بر ادبیات ایران استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved