-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/14 - 09:03
  • 245
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی:

خون پاک شهید اسماعیل هنیه ملت‌ها را بیدار کرد

بروجردی گفت: خون پاک شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ملت‌ها را بیدار کرد و انتقام ایران از صهیونیست‌ها قطعی و پا برجاست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد بروجردی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی و محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور در نماز جمعه مسجد استقلال این کشور، یاد و خاطره شهید والامقام اسماعیل هنیه را گرامی داشتند.

نصرالدین عمر، امام بزرگ مسجد استقلال پس از اقامه نماز جمعه، به ویژگی‌های شهید راه قدس اشاره کرد و گفت: همه ما با هم می‌ایستیم تا حمایت کامل خود را از مبارزات  فلسطین نشان داده و اعلام کنیم شهادت اسماعیل هنیه، یکی از رهبران حماس نیز بزرگترین فاجعه برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: اسرائیل باید بابت این جنایت به مجامع بین‌المللی پاسخگو باشد.

زهیر الشون، سفیر فلسطین در اندونزی گفت: مردم و ملت فلسطین در سخت ترین شرایط در حال زندگی هستند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند و برای مبارزه با رژیم غاصب اسرائیل که حامی اصلی آنان، آمریکا است هیچ شک و تردیدی ندارند.

وی با اشاره به اینکه امروز حامی اسراییل آمریکاست، افزود: ملت فلسطین به دنبال زندگی محترمانه و شرافتمندانه هستند که خیلی از رهبران آن مانند شیخ یاسین و ابو جهاد و امروز اسماعیل هنیه در راه استقلال فلسطین توسط رژیم اسرائیل قربانی شدند.

پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی قطعی است

محمد بروجردی، سفیر ایران در اندونزی بیان کرد: خون پاک شهید اسماعیل هنیه آزادیخواهان عالم را بیدار کرد و انتقام جمهوری اسلامی ایران از صهیونیست‌ها قطعی و پا برجاست .

وی با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه جان خود را برای مبارزه در راه خدا و استقلال کشور خود –فلسطین- از دست داد، گفت: اسماعیل هنیه همه زندگیش را وقف اسلام و مبارزه با استعمار اسرائیل کرده است.

وی ابراز کرد: پاسخ ایران به جنایات صهیونیست‌ها مناسب و حتی سخت تر از گذشته خواهد بود. این حادثه در خاک جمهوری اسلامی ایران رخ داده است، شهادت این شخصیت بزرگ بیهوده نخواهد بود و قطعا زمینه‌ای برای استقلال فلسطین خواهد بود.

شایان ذکر است، بروجردی در مصاحبه مطبوعاتی با رسانه‌های اندونزی عنوان کرد: در برابر نقض تمامیت ارضی ایران سکوت نخواهیم کرد و قطعاً به هر دولت و رژیمی که در این مورد نقش داشته باشد، با قاطعیت و شدت برخورد خواهیم داد.

سفیر کشورمان در اندونزی افزود: جمهوری اسلامی ایران منادی صلح و آرامش در منطقه است و این صهیونیست‌ها هستند که صلح و آرامش را در منطقه و جهان اسلام بر هم زده‌اند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved