-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/24 - 14:01
  • 998
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا:

خواهان توسعه همکاری‌های دانشگاهی با ایران هستیم

آسپ سیپودین در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی گفت: دانشگاه شریف هدایت الله جاکارتا روابط فرهنگی، علمی و دانشگاهی با کشورهای مختلف دارد و باعث افتخار است که با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا ابراهیمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا با آسپ سیپودین، رئیس دانشگاه و دین وحید، معاون بخش همکاری دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا به همراه مسئولان دفتر بین‌المللی این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

آسپ سیپودین در سخنانی، با معرفی فعالیت‌های دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا گفت: این دانشگاه روابط فرهنگی، علمی و دانشگاهی با کشورهای مختلف دارد و باعث افتخار است که با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشد.

رئیس دانشگاه اسلامی دولتی شریف هدایت الله جاکارتا افزود: پس از انقلاب اسلامی، جوانان اندونزی توسط اندیشمندان و متفکرین ایرانی با اندیشه‌ها اسلامی و انقلابی آشنا شدند.

وی اظهار داشت: ایران تنها کشور اسلامی است که با روحیه مقاومت در برابر غرب ایستاده و این امر الهام بخش جوانان اندونزی است.

آسپ سیپودین خواستار توسعه همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور ایران و اندونزی شد.

ابراهیمی، رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی هم در سخنانی در این دیدار، به سابقه دیرینه روابط فرهنگی دو کشور دوست و مسلمان ایران و اندونزی و اشتراکات میان آنها مانند قرآن و پیامبر اشاره کرد.

وی وجود اتاق ایران در این دانشگاه اسلامی دولتی که برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی و حتی آموزش زبان فارسی از طریق آن اتاق برگزار شده است، را یادآور شد و بر ظرفیت این دانشگاه اسلامی مهم اندونزی جهت همکاری با دانشگاه‌های ایرانی تأکید کرد.

ابراهیمی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور مسلمان ایران و اندونزی وجود دارد و این نیازمند شناخت بیشتر و همکاری‌های دو طرفه است.

 انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved