-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 07:24
  • 365
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نایب مفتی اعظم قزاقستان:

خواهان افزایش مناسبات دینی خود با ایران هستیم

سانسیزبای چوخانوف در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در آستانه گفت: ما تلاش می‌کنیم تا مناسبات دینی خود را با رایزنی فرهنگی ایران افزایش دهیم و در این راه از هر پیشنهاد مطلوب استفاده خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سانسیزبای چوخانوف، نایب مفتی اعظم قزاقستان پیش از شرکت در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران با علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سانسیزبای چوخانوف در سخنانی، ایران را یکی از مهمترین کشورهای اسلامی دانست و از شرکت در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در تهران ابراز خرسندی کرد.

نایب مفتی اعظم قزاقستان افزود: هم ما و هم ایران هر دو در تلاش هستیم اسلام به درستی به جهانیان معرفی شود، بنابراین باید مراقبت کنیم که به کتاب آسمانی مسلمانان آسیب نرسد. هتک حرمت صورت ‌گرفته به ساحت مقدس قرآن کریم نشانه تلاش‌های مذبوحانه و بزدلانه است و ما آن را محکوم می‌کنیم و خداوند همانگونه که در قرآن فرموده است خود حافظ و نگهدار قرآن کریم است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا مناسبات دینی خود را با رایزنی فرهنگی ایران افزایش دهیم و در این راه از هر پیشنهاد مطلوب استفاده خواهیم کرد.

طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آستانه نیز در سخنان خود، اظهار داشت: تعاملات ما با اداره مفتیات رو به گسترش است. طی دو سال گذشته برنامه‌های خوبی با اداره دینی مسلمانان قزاقستان داشتیم. نمایشگاه خوشنویسی و کارگاه خوشنویسی قرآن کریم را در مساجد این کشور از جمله مسجد جامع حضرت سلطان و مسجد فارابی به طور مشترک برگزار کردیم.

وی بیان کرد: سال گذشته میزبان هیأت هشت نفره مفتی اعظم و مدیران اداره مفتیات در تهران بودیم و در نظر داریم در سایر عرصه‌ها نیز تعاملاتمان را با قزاقستان افزایش دهیم.

طالبی‌متین تأکید کرد: در ماه جاری یکی از حافظین بین‌المللی قرآن کریم جهت شرکت در نخستین دوره بین‌المللی حفظ قرآن کریم در آستانه حضور خواهد یافت.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved