-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/02 - 19:09
  • 241
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در نشست با معاون بین‌الملل اتحادیه سینماگران روسیه مطرح شد

خانواده می‌تواند یکی از دغدغه های مشترک فیلم‌سازی میان ایران و روسیه باشد

توسعه روابط سینمایی ایران و روسیه در نشست والری تونکیخ معاون بین‌الملل اتحادیه سینماگران، الکسی آلشکوفسکی رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان و دیمیتری یاکونین مدیر مرکز جوانان اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه با مسعود احمدوند رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مهدی مولایی مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست مسعود احمدوند با اشاره به پیشینه همکاری‌ها و توافقات صورت گرفته میان نهادهایی سینمایی دو کشور مانند تفاهم‌نامه توسعه روابط سینمایی میان وزارت فرهنگ ایران و روسیه، درباره مشارکت در جشنواره‌های سینمایی و چشم‌انداز اقدامات آتی توضیحاتی ارائه نمود و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها به شکلی گسترده‌تر تداوم یابد و به تولید مشترک فیلم و سریال، اکران فیلم در سینماهای دو کشور و دسترسی مخاطبان ایرانی و روس به سریال‌های یکدیگر در پلتفرم‌های آنلاین پخش، تحقق یابد.

مهدی مولایی نیز ضمن برشمردن برخی از مباحث اجرایی پیرامون همکاری و توافقات بر این نکته تاکید داشت که دو کشور می‌بایست به نحوه روایتگری از فرهنگ و ارزش‌های خود در آثار سینمایی بویژه برای مخاطبان نسل جوان توجه داشته باشند. وی پیشنهاد میزبانی تور آشناسازی سینماگران روسیه با ظرفیت‌های کشورمان را ارئه نمود که مورد استقبال طرف روس قرار گرفت.

در ادامه الکسی آلشکوفسکی رئیس انجمن فیلمنامه‌نویسان با اشاره به اینکه روایتگری عرصه بسیار مهمی‌ است بویژه در زمانه کنونی که نبرد روایت‌ها بین ما و جهان غرب شکل گرفته پیشنهاد داد: تشکیل یک لابراتوار از سناریونویسان ایرانی و روس که به ظرایف فرهنگی و ارزش‌هایمان آگاهی داشته باشند می‌تواند قدم مهمی در عرصه روایتگری صحیح باشد.

همچنین دیمیتری یاکونین مدیر مرکز جوانان اتحادیه سینماگران فدراسیون روسیه گفت: موضوع «خانواده»، یک دغدغه مشترک است و در کشورهای دارای تاریخ و هویت، «خانواده» هسته محور‌ی ا‌ست. ما سینمای شما را می‌شناسیم و بر این امر واقفیم که خانواده می‌تواند یکی از دغدغه‌های مشترک فیلم‌سازی برای طرفین باشد.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved