-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/01 - 08:47
  • 346
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حمایت وزیر فرهنگ کوبا از فلسطین و ایران در سمینار «جهانی شدن و فرهنگ» در بلگراد

آلونسو گرائو در سمینار «جهانی شدن و فرهنگ، نقش کوبا در شبکه جهانی دفاع از انسانیت» در بلگراد، تجاوزات اسرائیل با حمایت آمریکا را محکوم و از ملت فلسطین حمایت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آلونسو گرائو، وزیر فرهنگ کوبا که به دعوت رسمی همتای صرب خود به این کشور سفر کرده است در سمینار «جهانی شدن و فرهنگ، نقش کوبا در شبکه جهانی دفاع از انسانیت» تجاوزات اسرائیل با حمایت آمریکا را محکوم و از ملت فلسطین حمایت کرد.

در این سمینار که روز شنبه 29 مهرماه به دعوت انجمن دوستی کوبا و صربستان و شبکه جهانی دفاع از انسانیت و با حضور امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سفرای کشورهای فلسطین، کوبا ونزوئلا در تالار شهرداری بلگراد برگزار شد، آلونسو گرائو، وزیر فرهنگ کوبا گفت: آمریکا به همه ی جهان از طرق مختلف فرهنگی مانند فیلم، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، جنگ کرده است و به زعم خود در حال گسترش دموکراسی خودش است. آنها خود را برترین و پیشرفته ترین کشور جهان معرفی می‌کنند در حالیکه بیشترین مشکلات را خودشان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: در پشت صحنه همه جنگ‌ها و تنش‌های جهان، آمریکا قرار دارد. آمریکا به کشورهای دیگر از جمله ایران حمله می‌کند و تحریم‌های مختلفی را تحمیل کرده است. شصت سال کوبا را تحت تحریم قرار داد و باعث آوارگی فلسطینی‌ها شده است و امروز میلیون‌ها دلار برای جنگ هزینه می‌کند.

پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در گفتگو با وزیر فرهنگ کوبا و قدردانی از مواضع روشن و شجاعانه آن کشور در قبال فلسطین و جمهوری اسلامی، ابراز امیدواری کرد به زودی به ایران نیز سفر کند.

وی در گفت‌وگوی کوتاهی با سفیر فلسطین در صربستان گفت: امروز جهان شاهد جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی است و از ملت فلسطین حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved