-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 08:00
  • 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور گروه هنری ایرانی در جشنواره تاتئر عروسکی شهر شیمکنت

گروه تاتئر عروسکی «مثلث» از شهر مشهد مقدس در جشنواره بین‌المللی تائتر عروسکی شیمکنت قزاقستان حضور می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته سرکسنولگری کشورمان در آلماتی قزاقستان با اعلام این خبر، گفت: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده، گروه تاتئر عروسکی «مثلث» از شهر مشهد مقدس در جشنواره بین‌المللی تائتر عروسکی شیمکنت قزاقستان پذیرفته شده و در این جشنواره شرکت می‌کند. این گروه هنری ایرانی به عنوان مهمان ویژه قزاقستان در جشنواره حضور می‌یابد.

وی افزود: این جشنواره از 21 تا 26 مهرماه در کلان شهر شیکنت قزاقستان برگزار می‌شود و گروه‌های تاتئر هنری کشورهای مختلف آثار خود را در برابر مخاطبان قزاقستانی به نمایش می‌گذارند.

آقازاده ابراز کرد: گروه مثلث در جشنواره بین‌المللی تاتئر عروسکی 1402 برگزیده شده و این گروه هنری در روز 23 مهرماه نمایشنامه عروسکی خود را به کارگردانی قیس ساقی به معرض نمایش می‌گذارد.

وی همچنین، اضافه کرد: گروه مذکور از سوی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وابستگی فرهنگی کشورمان در آلماتی قزاقستان معرفی شده است.

شایان ذکر است، ایرانیان قدیمی در شهر شیمکنت سکنا دارند و مشارکت تاتئر عروسکی ایرانی در جشنواره مذکور برای گسترش و توسعه همکاری‌های هنری بین ایران قزاقستان از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved