-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/11 - 15:27
  • 147
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور گروه نمایشی ایران در اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر کراچی

در سالروز میلاد پیامبر اسلام، نمایش «تیک تاک» توسط گروه تئاتر اعزامی از ایران در شورای هنر کراچی_پاکستان روی صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سالروز میلاد با سعادت پیامبر ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و حضرت امام صادق علیه السلام و به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، نمایش ایرانی «تیک تاک» در شورای هنر (آرتس کنسول) پاکستان _کراچی روی صحنه رفت.سعید طالبی نیا، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی گفت: بنابر دعوت شورای هنر پاکستان و با هماهنگی مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه نمایشی «پتواژ» از سوی سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی به شهر کراچی اعزام و در سالروز میلاد با سعادت پیامبر اسلام و امام صادق علیه السلام، نمایش تیک تاک با موضوع صلح جویی ایرانیان را روی صحنه بردند.

وی افزود: جشنواره بین المللی تئاتر کراچی با حضور گروه هایی از کشورهای ایران، آلمان، سریلانکا، مصر، ترکیه، آمریکا و ده ها گروه نمایشی از ایالت های مختلف پاکستان به مدت یک ماه برگزار و حسب برنامه ریزی قبلی، گروه اعزامی از استان یزد به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران با ترکیب احمد ندافی، علیرضا کاغذگران، رضا اعظمی راد، مهدی سرسنگی و خانم مریم السادات هاشمی با نمایش تیک تاک، هنر تئاتر ایران را در معرض دید علاقه مندان پاکستانی و دیپلمات های خارجی و خانواده های شان قرار دادند.

طالبی نیا اظهار داشت: در این برنامه علاوه بر هنرمندان شاخص پاکستانی، ایرانیان مقیم و دیپلمات ها و کارگزاران ایرانی و خانواده های شان، تعدادی از سرکنسول ها و دیپلمات های خارجی از کشورهای فرانسه، مالزی، ترکیه، اندونزی، عمان، ژاپن، کویت، یمن، افغانستان و ... حضور داشتند که توسط سرکنسول جمهوری اسلامی ایران به تماشای تئاتر ایرانی دعوت شده بودند.

مسئول خانه فرهنگ ایران خاطرنشان کرد: این برنامه با استقبال مخاطبان مواجه شد و سالن نمایش مملو از جمعیت مشتاق تئاتر ایرانی بود.

گفتنی است، حسن نوریان، سرکنسول و سعید طالبی نیا، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرکل شورای هنر پاکستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved