-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/21 - 08:18
  • 401
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور چشم‌گیر ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان

هنرمندان صنایع دستی کشورمان با ارائه محصولات فرهنگی و هنری در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان حضور چشم‌گیری داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی میلان در حالی به کار خود پایان داد که موفق شد رکورد جدیدی را در طول تاریخ برگزاری خود ثبت کند.

بر اساس گفته برگزارکنندگان این رخداد، تعداد غرفه‌داران نسبت به سال گذشته نقطه عطفی در طول تاریخ برگزاری این نمایشگاه بود که افزایش ده درصدی داشت و از 2350 غرفه به 2550 غرفه رسید. همچنین، تعداد کشورهای شرکت کننده از 84 کشور به 100کشور و تعداد بازدید کنندگان از یک میلیون نفر سال گذشته به یک میلیون و یکصد هزار نفر افزایش یافت.

این در حالی است که روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه مصادف با تعطیلات چهار روزه در ایتالیا بود و این امکان را فراهم می‌کرد که بخش اعظمی از مردم از فرصت استفاده کرده و به مسافرت‌های کوتاه مدت بروند. لیکن در طول 9 روز برگزاری نمایشگاه تعداد یک میلیون و یکصد هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

شهر میلان بواسطه تبدیل شدن به قطب صنعتی ایتالیا یکی از مهمترین شهرهای ایتالیا و اروپا به شمار می‌رود. تمرکز بخش بزرگ صنایع سبک و سنگین ایتالیا و مقر معتبرترین و مهمترین برندهای مد و لباس دنیا این امکان را برای این شهر فراهم آورده که از توانمندی مالی و اقتصادی خوبی نسبت به شهرهای دیگر ایتالیا برخوردار باشد.

نمایشگاه صنایع دستی میلان بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایتالیا و یکی از بزرگترین آن در اروپا است که همه ساله در ایام نزدیک به سال نو میلادی برگزار می‌شود و از این رو از استقبال خوب مردم برخوردار است.

دسترسی راحت عموم به این نمایشگاه و رایگان بودن ورودی و سرویس با کیفیت وسایط نقلیه عمومی باعث می‌شود که از دیگر شهرها نیز برای بازدید از این نمایشگاه به میلان، سفری داشته باشند.

هنرمندان صنایع دستی از 100 کشور دنیا در ده پادیلیون در طول مدت 9 روز اقدام به عرضه محصولات بسیار متنوع خود در این نمایشگاه می‌کنند و بازدید کنندگان نه تنها با هنر صنایع دستی ایتالیا و دنیا آشنا می‌شود بلکه می‌توانند غذاهای دیگر ملل را نیز در این نمایشگاه امتحان کنند.

حضور هنرمندان کشورمان در این دوره بسیار پررنگتر و قوی تر نسبت به سنوات گذشته بود. تعداد 130 هنرمند صنایع دستی در 37 غرفه در پادیلیون شماره 7 این نمایشگاه با انواع محصولات صادراتی صنایع دستی در رشته‌های قلم‌زنی، فرش، گلیم، پته، ظروف سفالی، صنایع چرم، کیف، خاتم‌کاری، خراطی هنری روی چوب و سوغات ایرانی حضور داشتند، اقدام به عرضه محصولات خود کردند.

محمد تقی امینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا همانند سنوات گذشته در این نمایشگاه حضور بهم رساند و با هنرمندان کشورمان به گفت‌وگو نشست.

هنرمندان صنایع دستی کشورمان همه ساله در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی در ایتالیا شرکت می‌کنند. از مهمترین این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاه صنایع دستی فلورانس در بهار، نمایشگاه راونا در شهریورماه و نمایشگاه صنایع دستی میلان در پاییز هر سال اشاره کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved