-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/09 - 07:26
  • 292
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور پر رنگ ایران در «بازارچه خیریه دیپلماتیک» آنکارا

سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در آنکارا با راه اندازی دو غرفه نسبت به معرفی جاذبه‌های فرهنگی متنوع ایران، صنایع دستی و آداب و سنن ایرانی حضور پر رنگی در بازارچه خیریه دیپلماتیک آنکارا داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت همسران سفرا و کارمندان سفارتخانه‌های خارجی مقیم ترکیه، بازارچه خیریه دیپلماتیک در هتل شرایتون آنکارا برپا شد.

در این بازارچه خیریه که به صورت سالیانه برگزار می‌شود، همسران سفرا و کارمندان دیپلمات نمایندگی‌های سیاسی با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و سنتی و غذاهای محلی ضمن معرفی آداب و فرهنگ کشور خود فضای تعامل و نزدیکی میان فرهنگ‌ها را ایجاد می‌کنند و عواید فروش محصولات و غذاهای عرضه شده در این نمایشگاه صرف امور انسان دوستانه می‌شود.

سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا نیز با مشارکت همسران دیپلمات‌های سفارت کشورمان و همراهی یکی از فعالان صنایع دستی ایران با راه اندازی دو غرفه نسبت به معرفی ارزش‌ها و جاذبه‌های فرهنگی متنوع ایران، صنایع دستی و آداب و سنن ایرانی و عرضه و فروش نمونه‌هایی از غذاها و شیرینی جات ایرانی حضور شایسته‌ای را در این رویداد فرهنگی داشتند.

غرفه‌های ایران یکی از پربازدیدترین و پرفروش ترین غرفه‌های این نمایشگاه بود و معاون وزیر امور خارجه ترکیه، سفرای کشورهای مختلف و مدعوین ترک از جمله بازدید کنندگان این بازارچه خیریه و غرفه ایران بودند.

 

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved