-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/05/24 - 10:10
  • 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور وابسته فرهنگی ایران در جشن هفتاد و هفتمین سالروز استقلال پاکستان

حسین چاقمی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران بنابه دعوت رئیس اسلامیه کالج پیشاور در جشن 77 امین سالروز استقلال پاکستان شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهاردهم آگوست سال 1947 روز استقلال پاکستان روزی است که این کشور به رهبری محمدعلی جناح معروف به قائد اعظم از استعمار حکومت وقت بریتانیا آزاد شد. در این روز، مسلمانان در بخش غربی و شرقی هند، کشوری با نام پاکستان را تشکیل دادند.

پروفسور علی محدخان یوسف زی، رئیس دانشگاه اسلامیه کالج و معاونان ایشان و مسئول خانه فرهنگ مهمان ویژه این مراسم بودند.

در این مراسم که روز چهارشنبه 24 مردادماه در دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور برگزار شد، تعداد زیادی از دانشجویان و دانش آموزان به همراه خانواده‌های در مراسم شرکت کرده بودند. در این مراسم، ضمن سخنرانی رئیس دانشگاه و گروه سرود به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین، در این مراسم به دانشجویان برگزیده ورزشی و هنرمند جوایز و لوح تقدیر اهدا شد.

مراسم جشنی نیز جلسه‌ای با مسئولین دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور در محل دفتر رئیس دانشگاه برگزار شد و حسین چاقمی طی پیامی روز استقلال پاکستان را در یک مصاحبه تبریک گفت.

بعد از این مراسم به دعوت از رئیس دانشگاه از مرکز مطالعات ژنتیکس اومیکس Omics دانشگاه بازدید به عمل آمد.

محمد الیاس ستی، رئیس بخش ژنتیک دانشگاه اسلامیه کالج پیشاور، از نخبگان و فارغ التحصیلان رشته ژنتیک از دانشگاه هاروارد توضیح داد که این مرکز، مطالعات چشمگیری در حوزه ژنتیک انجام داده است و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه هاروارد دارد.

محمد الیاس کتابی را با عنوان «مطالعه ژنتیکی پشتون‌ها» را به رشته تحریر درآورده است که در آن اثبات می‌کند پشتون‌ها از قوم آریایی بوده و این فرضیه که چندسالی مطرح می‌شود که پشتون‌ها از نژاد بنی اسراییل هستند را رد می‌کند. این کتاب از لحاظ علمی بسیار ارزشمند است و یک نسخه به سرکنسول ایران اهدا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved