-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/26 - 21:05
  • 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور نماینده ی فرهنگی ج.ا. ایران در اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم مردم نهاد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این رویداد که در ویلای مجلل روزا کمپینسکی در نایروبی برگزار شد، مجموعه‌ای از فیلم‌سازان محلی و بین‌المللی، افراد مشهور، دیپلمات‌ها، سیاستمداران، علاقه‌مندان به سینما و منتقدان را گرد هم آورد تا هنر سینما را بگیرند.                                                                                    

مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم مردم نهاد شبی پر رونق و تبادل فرهنگی بین مهمانان بود. این مراسم شاهد حضور هیئت های مختلف دیپلماتیک از جمله جمهوری چک، بلاروس، پادشاهی عربستان سعودی، جمهوری موزامبیک، اتحادیه اروپا، اتیوپی و جمهوری اسلامی  ایران بود.                         مدیر جشنواره، اهمیت حمایت دولت از صنعت خلاق را برجسته کرد ، و بر نقش فیلم در تفسیر سیاست ها و در دسترس قرار دادن آنها برای مخاطبان تاکید نمود. موضوع جشنواره، «آموزش، برابری، و امنیت غذایی» و بر قدرت فیلم در پرداختن به مسائل حیاتی اجتماعی تاکید داشت.       

خانم راشل روتو،  همسر رئیس جمهور کنیا، که مهمان ویژه این مراسم بود ، این رویداد را تجلیل کرد و راهکارهایی را خطاب به دولت برای قرار گرفتن کنیا به عنوان یک کشور پیشرو درمنطقه درتولید فیلم  به مخاطبان درجلسه ارائه داد.. او گفت دولت باید در صنعت فیلم بطور همه جانبه حمایت نماید.                      

همسر رئیس جمهور کنیا جوانان را تشویق کردکه درطرح های ابتکارات دولتی، به ویژه در احیای جنگل ها از طریق فیلم. همچنین در طرح "تالانتا هلا" شرکت کنند، برنامه ای دولتی که هدف آن تبدیل داستان ها به فیلم های جذاب است.                                                                             

جشنواره مذکور با 2209 فیلم تاثیرگذار، دربخش آموزش، امنیت غذایی و برابری کمک برجسته ای به شناخت این موضوعات کلیدی به جوامع بشری نمود.. تعداد بالای فیلم‌های ارسالی نشان‌دهنده علاقه و تعهد روزافزون فیلمسازان به پرداختن به مسائل مهم جهانی از طریق فعالیت های هنری آنهاست.                                                                                                                        

در پایان این این جشنواره ،  نظری با مدیر جشنواره، تی اولگان، در مورد پیشرفت ایران در صنعت سینما ، گفتگوی سازنده ای انجام داد وایشان هم متقابلا خواستار شرکت و حضورفیلمهای ایرانی درجشنواره سال آینده درکنیا شدند.                                                                                 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved