-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/30 - 18:21
  • 361
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کورتوکینو دانشکده تاکور شهر بمبئی

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ پیرو دعوت پیشین به صورت رسمی، جناب آقای صیادی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کورتوکینو CORTOKINO  2023 در دانشکده تاکور در بمبئی حضور یافتند و با خانم دکتر «چیتالی تی. چاکرابرتی» رئیس دانشکده و اساتید و دانشجویان این دانشکده دیدار کردند و در بخش های از اکران فیلم ها در سالن تاتر این دانشکده حضور یافتند.

در ابتدای این دیدار، خانم دکتر «چیتالی تی . چاکرابرتی» ضمن عرض خوش آمدگویی و خرسندی از حضور مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی گفتند: برای این دانشکده مایه افتخار است که به مدت یازده سال با وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بمبئی به صورت مستمر فعالیت های مشترک کار می کند و تمایل زیادی برای ارتقاء فعالیت های فرهنگی در بخش های مختلف داریم.

در ادامه جناب آقای صیادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشکده تاکور بمبئی گفتند: خانه فرهنگ ج.ا. ایران در بمبئی نیز تمایل دارد که فعالیت های فرهنگی و علمی خود را با دانشگاه های هند افزایش دهد و لذا این همکاری ها در قالب تفاهم نامه فی مابین تعریف شود و به همین خاطر با توجه به روابط حسنه این دانشکده با خانه فرهنگ می توان در آینده نزدیک شاهد امضای تفاهم نامه فی مابین این دانشکده و خانه فرهنگ ج.ا. ایران در بمبئی بود.( لازم به ذکر است دانشگاه مزبور ظرفیتهای بسیار بالایی اعم از سالنهای نمایش و بخشهای هنری و موسیقی و مخصوصا فیلم سازی دارد که باید از این ظرفیتها به منظور شناخت و انتقال هرچه بیشترفرهنگ و هنر کشور ایران و فرهنگ غنی آن حداقل در یک دانشکده با جمعیت 15 هزار دانشجو گام موثری برداشته شود )

در ادامه جناب آقای صیادی با حضور در میان دانشجویان و هیات داوران به تماشای یکی از فیلم های کوتاه این جشنواره پرداختند و پس از آن به سخنرانی پرداختند. ایشان در ابتدای سخنرانی خود ضمن عرض خرسندی از حضور در میان دانشجویان این دانشکده بیان داشتند: صنعت سینمایی ایران در سالهای گذشته توانسته جایگاه خود را بسیار ارتقاء دهد و این مهم بوسیله کارگردانان خلاق و موفق ، استفاده از ایده های نوین، نویسندگان ماهر انجام پذیرفته است که زمانی مانند شما با فیلم کوتاه شروع نمودند و اینک مشهور و معروفند. همچنین در ادامه سخنرانی به  مشترکات و وابستگی های فرهنگی میان ایران و هندکه ریشه در روابط کهن میان این دو کشور با تمدن در مشرق زمین دارداشاره نموده  وبیان کردند که من بسیار خرسندم که توانسته ام در جمع شما حضور یابم و فیلم های کوتاه ایرانی را در این جشنواره به نمایش گذارم. 

در ادامه از طرف برگزارکنندگان جشنواره بین المللی هدیه ای به رسم یادبود به مسئول خانه فرهنگ اهدا گردید.

مسئول خانه فرهنگ به همراه مسئولان برگزار کننده از قسمت های مختلف دپارتمان رسانه این دانشکده بازدی کردند و در جریان فعالیت های این بخش قرار گرفتند.

دانشکده تاکور بمبئی در سال 1992 زیر نظر تراست تاکور تاسیس گردید و هم اکنون 15 هزار دانشجو در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند. هزار دانشجو در رشته رسانه و فیلم سازی در حال تحصیل هستند که بسیاری از آنها پس از فارغ التحصیلی جذب مراکز فیلم سازی و تلویزیونی می شوند. در این دانشکده در حدود 250 استاد مشغول تدریس هستند. در این دانشکده قسمت های مختلف همچون کتابخانه مجهز  با 684 صندلی و میز تحریر، کتابخانه دیجیتال، اتاق کمک های اولیه، اتاق اینترنت، بوفه، مرکز تحقیق ، سالن های مجهز برای تائتر و سمینار و سینما وجود دارد. 

شایان ذکر است که خبر کوتاه این رویداد به زبان انگلیسی در شبکه های مجازی خانه فرهنگ انتشار داده شد که مورد استقبال همگان قرار گرفت.    

  

 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved