-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/03 - 07:06
  • 361
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور سینمای ایران در سی و چهارمین فستیوال فیلم آنکارا

در جریان دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و مدیرعامل فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا، راه‌های همکاری مشترک فرهنگی بین دو کشور به ویژه در حوزه سینما بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید قاسم سیدان‌ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با اینجی دمیرکول، مدیرعامل فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا و دنیز بربراوغلو، مدیر اجرایی انجمن دنیای سینما در خانه فرهنگ ایران دیدار کرد.

در این دیدار که با هدف همکاری در پخش فیلم‌های ایرانی در سی و چهارمین فستیوال فیلم آنکارا انجام شد، مدیرعامل فستیوال آنکارا گزارشی از برنامه‌های این جشنواره را ارایه داد و خواستار حضور پررنگ سینمای ایران در این فستیوال شد.

اینجی دمیرکول تأکید کرد: همکاری با ایران برای ما تجربه ارزنده‌ای است زیرا سینمای ایران در دنیا جایگاه بسیار خوبی را داراست.

وی ادامه داد: بر اساس فیلم‌هایی که رایزنی فرهنگی می‌تواند در اختیار این فستیوال قرار دهد، می‌توانیم یک بخش ویژه با موضوع کودکان، مستند یا فیلم کوتاه در نظر بگیریم.

سیدان‌ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های سینمای ایران در سطح بین‌المللی، حضور سینمای ایران در فستیوال‌ها را موجب اعتبار آنها عنوان کرد و گفت: ما آمادگی داریم در این جشنواره حضور فیلم‌های ایرانی را تسهیل کنیم و مقدمات تامین فیلم‌های بخش ویژه این فستیوال را به عهده بگیریم.

وی آمادگی نهادهای سینمایی ایران را برای همکاری با نهادهای سینمایی و هنرمندان و سینماگران ترکیه اعلام کرد و از رئیس فستیوال آنکارا برای حضور در رویدادهای سینمایی ایران دعوت به عمل آورد.

در ادامه این دیدار، مقرر شد با مؤسسه سینمایی فارابی و دیگر سازمان‌های مربوطه در خصوص حضور فیلم‌های ایرانی در سی و چهارمین فستیوال بین‌المللی فیلم آنکارا مذاکره و با انتخاب و تهیه فیلم‌های مناسب در اختیار این فستیوال قرار گیرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved