-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/30 - 09:51
  • 281
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

حضور رایزنی فرهنگی جمهوری ایران در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قطر، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه حضور پیدا کرد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه امسال با شعار بالمعرفة تبنی الحضارة، میزبان 40 کشور خارجی است. افتتاحیه نمایشگاه روز پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور نخست وزیر، وزیر فرهنگ و دیگر مسئولین فرهنگی مربوطه و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد و تا 29 اردیبهشت ادامه داشت.

غرفه جمهوری اسلامی ایران که به مساحت 27 متر مر بع، با مشارکت خانه کتاب و توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر برپا شده، با ارائه تعدادی از کتب، منشورات و صنایع دستی و هنری کشورمان، در نمایشگاه حضور فعال دارد.

استفاده از ظرفیت هنرمندان ایرانی در غرفه ایران یکی از نقاط قوت این دوره از حضور رایزنی فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه است. غرفه ایران علاوه بر معرفی ظرفیت‌های چاپ و نشر کشورمان، از حضور دو نقاش و نگارگر و یک هنرمند و عرضه کننده قالی و منسوجات ایرانی نیز برای معرفی دیگر جنبه‌های فرهنگی کشورمان بهره برده است.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، اطلاع‌ رسانی کلاس‌های آموزش زبان فارسی و ثبت‌نام از متقاضیان از دیگر برنامه‌های غرفه‌ جمهوری اسلامی ایران است که با استقبال خوب بازدیدکنندگان نیز مواجه شده است.

در طول مدت برگزاری نمایشگاه، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و فعالان حوزه کتاب از جمله شیخ عبدالرحمان؛ وزیر فرهنگی قطر، علی صالح آبادی؛ سفیر کشورمان در قطر به همراه برخی سفرای دیگر کشورها و همچنین برخی نویسندگان و اهالی کتاب از غرفه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved