-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/01 - 15:50
  • 299
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

حضور رایزنی فرهنگی ایران در جشنواره دانشجویان آسیا و اقیانوسیه ژاپن

هفته اقیانوسیه از 1 ژوئیه، تا جمعه، 7 ژوئیه، به عنوان جشنواره‌ای هفته‌ای جهت پذیرایی از فرهنگ‌های مختلف اقیانوسیه برگزار می‌شود. هدف اصلی این رویداد، تقویت احترام متقابل، تشویق تقدیر و تلاش برای همبستگی بین دانشجویان و اعضای هیات علمی با پیش‌زمینه‌های مختلف است. تلاش‌هایی پرقدرت OSAدر برگزاری هفته اقیانوسیه این امکان را میدهد که جامعه دانشگاهی در رواج سنت‌های منحصربه‌ فرد منطقه اقیانوسیه را به نحوی که اتحاد و همزیستی متقابل را ترویج ‌دهد.

به گزارش روابط عموم.ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی جشنواره دانشجویی هفته چند فرهنگی در دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ریتسومیکان: هفته اقیانوسیه
 با حضور دانشجویان حاضر در این کشور از 19 کشور دنیا در شهر بپو در جنوب کشور ژاپن برگزار شد. رایزنی فرهنگی با حمایت ازدانشجویان و اساتید ایرانی حاضر در این دانشگاه در این جشنواره دانشجویی شرکت کرد. 
این جشنواره دانشجویی شامل چند بخش از جمله بخش مقاله نویسی فرهنگی، آشپزی و غذای های سنتی کشور ها، سنت های شفاهی مانند آداب غذا خوردن و سنن رفتاری دیگران، هنرهای آیینی و نمایشی تاریخی، معرفی زبان و خط و موسیقی و معرفی سازها و آلات موسیقی ملل، آشنایی با ویژگی ها و روحیات ملی با هدف حفظ سنت های اصیل دانشجویان و حفظ و پاسداشت انها در دوران تحصیل و عدم پذیرش سنت های غلبه گر، می شد.  معمولا این نوع همایش ها با هدف حفظ سنت های بومی و محلی و ملی و معرفی آنها صورت می گیرد.  شعار این همایش در سال 2023  «با سنت های اصیل خود دنیای خودتان را بسازید» بود .
   
 
رویکرد اصلی این است که هیچ فرهنگی مقدم بر دیگری نیست و آنچه برای ما مهم است حفظ ویژگی های منحصر به فرد و اصیل فرهنگ ها است. 
سیاست گزاری فرهنگی این جشنواره دانشجویی برپایه احترام متقابل به فرهنگها و تنوع زیستی و فرهنگی است. 
 در کنار فعالیت های فرهنگی بخشی از این رویداد به فعالیت های سرگرمی و شادی و ورزش اختصاص پیدا کرده بود. در این بخش دانشجوین در قالب تیم های ورزشی مانند دو و مسابقه والیبال ساحلی حضور داشتند. 
 
دانشجویان ایرانی و اساتید ایرانی مقیم این دانشگاه با مشارکت فعال در این رویداد دانشجویی در ژاپن ضمن ارائه مختصری از ایران با عنوان ایرانشناسی برای دانشجویان بپو در این فستیوال نسبت به معرفی برخی سنت ها و غذاهای ایرانی اقدام کردند. 
به دلیل گستره و تنوع بسیار زیاد آیین های سنتی و تاریخی ایران ارائه یکی از این آیین ها ممکن نبود لذا دانشجویان ایرانی با ارائه مقالات و نشریات و بروشورهای مختلف در همایش نسبت به معرفی این آیین ها اقدام کردند.
در این همایش رایزنی فرهنگی ایران ضمن حمایت از برنامه های بخش ایران به ارائه کتابچه ها، نشریات و کتابهای چاپ شده در خصوص ایران پرداخت. با توجه به استقبال خوبی که از بخش فرهنگی ایران به عمل آمد رنامه ریزی برای حضور هرچه بهتر درسالهای آتی در حال انجام است. 
 
  
گفتنی است در این جشنواره دانشجویی 5 انجمن فرهنگی فعال در خصوص جوانان، آموزش و انجمن های زیست محیطی و گروه های حفظ محیط و بهداشت نیز حضور داشتند برنامه های این انجمن ها نیز در کنار جشنواره به مدت 3 روز در حال انجام بود. 
در بخش آکادمیک و ارائه مقالات علمی قرار بود رایزن فرهنگی نیز حضور و در اختتامیه این مراسم سخنرانی کند که به دلیل ناهماهنگی های به وجود آمده و عدم حمایت از مرکز این مهم و دیدارهای پیش بینی شده قبلی محیا نشد. ضمنا قرار بود در خصوص تاسیس اتاق ایران و ادامه همکاری های فرهنگی در دانشگاه با معاونین این دانشگاه ملاقات هایی صورت پذیرد که همین مسئله نیز تحت تاثیر هماهنگی های سازمان بود. 
 
 
 دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ریتسومیکان
 
دانشگاه آسیا و اقیانوسیه ریتسومیکان یک دانشگاه بین‌المللی معتبر در شهر بپو، ژاپن است. این دانشگاه به دلیل تکریم ارتقاء محیطی جامعه متنوع، میزبان رویدادهای فرهنگی چند فرهنگی در طول سال می‌شود. یکی از رویدادهای مهم توسط دانشگاه برگزار شده، هفته اقیانوسیه است که توسط انجمن دانشجویان اقیانوسیه (OSA) برگزار می‌شود و به جشنواره تنوع فرهنگی منطقه اقیانوسیه می‌پردازد و درک از فرهنگ‌های مختلف بین جامعه دانشگاهی را ترویج می دهد. 
 
شربت زعفران ایرانی به عنوان بهترین نوشیدنی انتخاب شد. 
حضور فرهنگ ایرانی در طول «شب لوآو» مهمترین اثرات هفته اقیانوسیه را بیان می‌کند. بازخورد مدعوین در خصوص شربت زعفرانی نشان‌دهنده روحیه مهمانوازی  و همکاری ملت ایران است. شربت زعفرانی عمق و منحصربه‌ فرد بودن میراث ایرانی را نشان داد و به جامعه امکان می‌دهد که زیبایی‌های و سنت‌های فراتر از منطقه را ترویج داد.

 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved