-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/10 - 09:13
  • 177
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه

حضور دو فیلم ایرانی در جشنواره سینمایی بریکس

فیلم سینمایی «بعد از رفتن» به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در بخش رقابتی و «روایت ناتمام سیما» به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا در بخش خارج از مسابقه هشتمین دوره از جشنواره فیلم بریکس با مساعدت بنیاد سینمایی فارابی حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،شرکت این دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم بریکس که همزمان با جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو برگزار شد، نخستین حضور بین‌المللی فیلم «بعد از رفتن» و دومین حضور فیلم «روایت ناتمام سیما» است. در این بخش آثاری از روسیه، هند، آفریقای جنوبی و چین نیز در دو بخش رقابتی و غیررقابتی حضور دارند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم جهان پس از ونیز در زمره جشنواره‌های رتبه الف محسوب می‌شود و در سال جاری از 31 فروردین تا 6 اردیبهشت 1403 با حضور وزیر فرهنگ روسیه در مراسم افتتاحیه آن برگزار شد. این رویداد که با هدف ارتقای تبادل فرهنگی و درک متقابل بین ملت‌ها و توسعه همکاری‌های بیشتر بین فیلم‌سازان جهان برگزار می‌شود، طی 20 سال اخیر بویژه، به یکی از رویدادهای مهم صنعت سینما برای سازماندهی اولین نمایش‌های جهانی معتبر تبدیل شده است.

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved