-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 18:01
  • 248
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور ایران پنجمین همایش بین‌المللی نوآوری و ابتکار عراق

روز چهارشنبه 22 آذرماه 1402 پنجمین همایش بین‌المللی نوآوری و ابتکار عراق با حضور وزیر علوم، رؤسای دانشگاه ها و سفرای برخی از کشورها در دانشگاه دولتی نهرین بغداد برگزار شد که محمدکاظم آل‌صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران، و هیئت همراه از رایزنی فرهنگی به نمایندگی از ایران حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این همایش با ارائۀ سخنرانی مدیرکل ریاست تحقیق و توسعه، دکتر لبنی خمیس مهدی و نمایندگان کمیته‌ها و هیئت‌های عربی شرکت‌کننده و وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی، دکتر نعیم العبودی و با تجلیل از جمعی از پژوهشگران، پیشکسوتان و مخترعان، نمایشگاهای علمی و هنری برگزار شده افتتاح شد.

وزیر آموزش عالی عراق، دکتر نعیم العبودی، در سخنانی بر حرکت به سوی مشارکت‌های علمی استوار با چشم‌انداز صنعت تاکید کرد. وی در سخنرانی خود در افتتاحیه پنجمین کنفرانس علمی بین المللی نوآوری و ابتکار اشاره کردند که وزارتخانه و نهادهای دانشگاهی تلاش‌های کیفی بسیاری را در زمینه باز بودن فضاهای دانشگاهی جهانی و تجسم شاخص‌های کیفی در فرآیند آموزشی به عمل آورده‌اند که نتایج آن، توسعه نوآوری‌ها و تدوین چشم‌انداز آینده است که ما را به شیوه‌ای هوشمندانه به سوی پاسخی آگاهانه به اهداف توسعه پایدار هدایت می‌کند.

 

در این همایش که برای پنجمین بار و با حضور و شرکت دانشمندان و پژوهشگران علوم مختلف کشورهای خارجی به خصوص کشورهای عربی برگزار گردید، مسائل مختلفی از جمله تقویت نقش علمی در زمینه هوش مصنوعی و بهره مندی از تحقیقات و ثبت اختراعات تخصصی هوش مصنوعی به ویژه حل نگرانی خشکسالی و مشکل کمبود آب در عراق بود که پژوهش های برتر توسط وزیر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. همچنین ایجاد بازار کار برای سرمایه گذاری در پتنت ها و مدل های عراقی صنعتی. ایجاد پل های همکاری بین نخبگان دانشگاهی و نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه شهرهای عراق و سرمایه گذاری در کار داوطلبانه و ایجاد فرصت های شغلی برای بهره مندی از مشکل زباله و تبدیل آن به مواد جدید از موضوعات بررسی شده در این رویداد بود. همچنین طرح های گرافیکی و برگزاری رویدادهای هنری و ارتباط هنر با علوم مختلف از محورهای دیگر این همایش بود.

 در این روبداد از چند تن از پژوهشگران برتر شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران نیز تقدیر گردید. جناب آقای آل صادق سفیر محترم ج.ا.ایران در عراق ضمن حضور در نمایشگاهی که در حاشیه این همایشگاه در دانشگاه نهرین در حال برگزاری بود، از دستاوردهای علمی و هنری این رویداد بازدید نموده و ضمن گفت و گو با شرکت کنندگان ایرانی حاضر در این رویداد بین المللی و اطلاع از فعالیت های آنان، از اقدامات ارزنده انان تقدیر و تشکر نمودند.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved