-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/07 - 13:54
  • 375
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

حضور ایران در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول

جمهوری اسلامی ایران با عرضه مکتوبات فرهنگی در چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول حضور پر رنگی دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول به‌ مناسبت یکصدمین سالگرد اعلام جمهوری ترکیه با شعار «زنده باد جمهوری» با شرکت بیش از هزار ناشر داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه تویاپ آغاز به کار کرد. این نمایشگاه 6 تا 18 آبان‌ماه دایر خواهد بود.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: وجود کتاب بهترین راه بشر برای حفظ، اشتراک و انتقال خاطره جمعی به آینده است.

وی با اشاره به حضور انتشارات شهرداری استانبول در چهلمین نمایشگاه کتاب استانبول، بیان کرد: شهرداری استانبول از روز آغاز به کار، بیش از 705 هزار جلد کتاب را خریداری و به صورت رایگان در اختیار 62 کتابخانه عمومی که بزودی این رقم تا سه برابر افزایش خواهد یافت، قرار داده است.

شهردار استانبول ادامه داد: همکاری مشترک با  395 موسسه نشر و توزیع صورت گرفته است. تهیه و چاپ کتاب‌های آزمون یکی دیگر از پروژه‌های مشترک شهرداری با برخی از مؤسسات انتشاراتی است.

وی تصریح کرد: میهمان افتخاری نمایشگاه امسال، نرمین آبادان اونات، نویسنده، استاد دانشگاه، حقوقدان و جامعه‌شناس سرشناس ترکیه است. برگزاری نشست‌های تخصصی با محور شعر، داستان، ادبیات کودک و نوجوان، رمان و مقاله و دیدار با نویسندگان و امضای کتاب از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه 9 روزه کتاب استانبول خواهد بود.

شهردار استانبول افزود: در بخش بین المللی امسال نمایشگاه کتاب استانبول، ناشرانی از ایران، مقدونیه شمالی، آلمان، چین، رومانی شرکت یافته تا ضمن معرفی تازه‌های نشر، اطلاعاتی درباره وضعیت «بازار نشر» به اشتراک بگذارند.

در ادامه این مراسم، برخی از شخصیت‌های فرهنگی استانبول درباره دغدغه های ترجمه کتاب به زبان ترکی و فارسی، ضرورت استفاده نویسندگان ایرانی از قلم روان و متناسب با محیط و ادبیات ترکیه برای نوشتن آثار فارسی برای ترجمه به زبان ترکی، حمایت از آثار ترجمه شده، معرفی طرح‌های تاپ و گرنت، در نظر گرفتن تسهیلات گمرکی برای حضور ناشران ترکیه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فراهم کردن امکان حضور ناشران ترکیه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ارتباط ناشران دو کشور و ... سخنرانی کردند.

در پایان، دعوت نامه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بین اعضای اتحادیه ناشران ترکیه توزیع شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved