-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/09 - 10:57
  • 313
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مفتی شیخ راویل عین‌الدین:

حضور آیت‌الله رئیسی در مسجد جامع مسکو از خاطرات به یادماندنی جامعه اسلامی روسیه است

رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه گفت: حضور رئیس‌ جمهور ایران در مسجد جامع مسکو و گفت‌وگو با نمازگزاران از خاطرات به یادماندنی جامعه اسلامی روسیه است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس اداره دینی مسلمانان و رئیس شورای مفتیان روسیه پیش از عزیمت به ایران جهت شرکت در اجلاس بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار با کاظم جلالی، سفیر و مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه بر اهمیت تعاملات فرهنگی و دینی میان دو کشور تأکید کرد.

شیخ راویل عین‌‌الدین با اشاره به سوابق همکاری‌های  پیشین میان اندیشمندان و علمای مسلمان ایران و روسیه، توسعه این روابط را یکی از اهداف سفر خود به ایران برشمرد.

وی همچنین، سفر سال گذشته رئیس جمهور کشورمان آیت‌الله رئیسی به روسیه و حضور در مسجد جامع مسکو و گفت‌وگو با نمازگزاران را یکی از خاطرات به یادماندنی جامعه اسلامی روسیه ذکر کرد.

سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی امسال از  ۶ تا ۱۱ مهر همزمان با هفته وحدت برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، هم‌فکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی راهکارهای عملی برای دستیابی به وحدت اسلامی، تشکیل امت واحده در جهان اسلام، حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص است.

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی سال گذشته با حضور ۲۰۰ اندیشمند از ۶۰ کشور و ۱۰۰ شخصیت سیاسی و فرهنگی داخلی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» برگزار شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved