-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/01 - 09:38
  • 340
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نخستین نشست معرفی جایزه جهانی امام خمینی(ره)/ 4

حسینی: امام خمینی(ره) در همه مسائل به نقش مردم اعتقاد داشت

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، گفت: ایمان و عمل صالح، سبب ایجاد مودت می‌شود که این موضوع در شخصیت امام خمینی(ره) کاملا نمایان بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدمحمد حسینی در نخستین نشست جایزه جهانی امام خمینی(ره)، با اشاره به شخصیت و جایگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در شرایط امروز، بیان کرد: رمز و راز زنده بودن نام امام خمینی(ره)، در این موضوع مستتر است که ایشان همواره از آموزه‌های آسمانی و وحیانی استفاده می‌کرد و با قرآن کریم، مأنوس بود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری، ابلاغ شده است، گفت: در این بیانیه، تفاوت و تمایز بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب‌های بزرگ دنیا، همچون انقلاب فرانسه، روسیه و هند، تبیین شده است که نشأت گرفته از حرکتی است که امام خمینی(ره) ایجاد کردند و مردم نیز با ایشان همراه شدند.

حسینی با اشاره به اینکه اخلاص و صداقت، سبب تأثیر کلام امام خمینی(ره) بر مردم بود، افزود: ایمان و عمل صالح، سبب ایجاد مودت می‌شود که این موضوع در شخصیت امام خمینی(ره) کاملا نمایان بود.

معاون رئیس جمهوری در امور مجلس، همچنین اظهار داشت: امام خمینی(ره) در همه مسائل و امور کشور، به نقش مردم اعتقاد کامل داشت. به همین دلیل، ایشان، تبدیل به یک شخصیت فرازمانی شده است که گذشت زمان، تفکر ایشان را کهنه نمی‌کند و نمی‌توان تأثیر کلام امام(ره) را در شرایط امروز، نادیده گرفت. بنابراین، شاهد هستیم که گذر زمان، غبارها را از چهره امام خمینی(ره) زدوده است و ما امروز تصویری واضح و نافذ از ایشان را می‌توانیم مشاهده کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) همواره تأکید داشت مردم در همه انتخابات شرکت کنند، گفت: ایشان نظام جمهوری اسلامی ایران را طوری طراحی کرده‌اند که بعد از گذشت 45 سال، جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار، همچنان پابرجاست که این مهم، ریشه در اعتقاد امام(ره) به حضور مردم دارد.

حسینی در ادامه سخنانش، گفت: پیروزی‌های جبهه مقاومت نیز برگرفته و حاصل تفکر امام خمینی(ره) است و ما می‌توانیم نشانه‌های واضحی را این تأثیر در عرصه مقاومت مشاهده کنیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد که جایزه جهانی امام خمینی(ره) در ترویج اندیشه‌های ایشان در عرصه‌های جهانی و منطقه‌ای، نقش آفرینی کند.

بنابر اعلام این خبر، جایزه جهانی امام خمینی(ره) به عنوان عالی‌ترین نشان جمهوری اسلامی ایران در راستای اعتلاء و پاسداشت نام و راه حضرت امام خمینی (ره) در عرصه ملی و بین‌المللی به شکل دوسالانه و در دو بخش عملی و نظری به مؤثرترین اشخاص حقیقی و حقوقی فعال با آثار شاخص و ناب علمی و نیز اقدامات و فعالیت‌های تأثیرگذار و گسترده فکری و سیاسی _ اجتماعی که در راستای اندیشه‌های حضرت امام (ره) باشند، اعطا می‌شود. این رویداد به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، سال آینده برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رویداد می‌توانند به وبگاه این جایزه به نشانی https://emamkhomeiniprize.com/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved