-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/17 - 10:57
  • 174
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن همدلی مسلمانان ایران و ترکمنستان در عشق‌آباد + عکس

جشن همدلی مسلمانان ایران و ترکمنستان با حضور دیپلمات‌ها و ایرانیان مقیم در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد برگزار شد.

جشن همدلی مسلمانان ایران و ترکمنستان با حضور علی مجتبی روزبهانی، سفیر کشورمان، جمعی از علما شهر عشق‌آباد، دیپلمات‌ها و سایر کارکنان نهادهای ایران، ایرانیان مقیم و نیز جمعی از خانواده‌های ترکمن در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد برگزار شد.

در این جشن که با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، علی مجتبی روزبهانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنانی ضمن قدردانی از برپایی نمایشگاه قرآنی و کارگاه آموزشی خوشنویسی و تذهیب توسط رایزنی فرهنگی و با اشاره به ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خاص خداوند، گفت: از پیامبر اکرم (ص) روایت است که ماه مبارک رمضان سرور و بزرگ همه ماه هاست و مختوم قلی فراغی نیز افتخار یافته است که به نقل از همین حدیث شریف پیامبر اکرم (ص)، ماه مبارک رمضان را سرور همه ماه‌های دیگر سال بداند.

روزبهانی در ادامه افزود: در این ماه درهای آتش بسته شده و درهای بهشت باز است. ماه رمضان ماه خداوند عزوجل است، خداوند متعال پاداش کارهای نیک را در آن ماه دو برابر می‌کند و بدی‌ها را در آن از بین می‌برد.

وی تأکید کرد: ماه رمضان، ماه دعا، توبه، کارهای نیک و یافتن راهی به بهشت است. این ماه، ماهی است که خداوند در آن خوبی‌ها و حسنات را اضافه کرده و گناهان و سیئات را کاهش داده و پاک می‌کند.

روزبهانی در ادامه با اشاره به ماه رمضان، ماه نزول قرآن و وجود شب‌های قدر در این ماه گفت: طبق آیات شریف قرآن کریم، شب قدر از هزار ماه بهتر است.

سفیر ایران در ترکمنستان با ابراز خشنودی از حضور خواهران و برادران مسلمان ترکمنستانی در جشن همدلی رایزنی فرهنگی سخنان خود را به پایان برد.

نوید رسولی، رایزن فرهنگی کشورمان در ترکمنستان با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان به عنوان ماه نزول قرآن گفت: تنها ماهی که در قرآن کریم نام او آمده است ماه مبارک رمضان است و این ماه را خداوند سبحان به نزول قرآن معرفی کرد و فرمود: شهْر رمضان الّذی انْزل فیه الْقرْآن. لذا عظمت این ماه به نزول قرآن کریم است.

وی افزود: پیروی از آموزه های قرآنی به انسان در این دنیا و در جهان آخرت، آرامش روحی و روانی می دهد.  

رسولی با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه همدلی مسلمانان با محوریت قرآن کریم است که از جمله مشترکات فرهنگی مردم دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان به شمار می آید. بر همین اساس، رایزنی فرهنگی با برگزاری نمایشگاه قرآنی و خوشنویسی ویژه ماه رمضان، جشنی را با حضور مردم میهمان نواز ترکمن برگزار می کند تا از این طریق دل های مسلمانان دو کشور به یکدیگر نزدیک تر شود.

مراسم با بازدید حاضران از نمایشگاه قرآنی، برگزاری نماز جماعت و ضیافت افطاری رایزنی فرهنگی پایان یافت.

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved