-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/12 - 06:43
  • 482
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نخجوان

مراسم جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و بزرگداشت هفته دفاع مقدس از سوی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با فرارسیدن هفته وحدت، میلاد باشکوه پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم جشنی با حضور ایرانیان مقیم و دانشجویان شاغل به تحصیل، اعضای ایرانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران، سید احمد حسینی، سرکنسول و ابوالفضل ربیعی، وابسته فرهنگی ایران در نخجوان برگزار شد.

این مراسم که در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان صورت گرفت با قرائت قرآن کریم، پخش سرود ملی کشورمان، سخنرانی و مولودی خوانی، پخش کلیپ‌های آذری و فارسی درباره میلاد حضرت رسول(ص)، دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه رزمندگان اسلام همراه بود.

حسینی، سرکنسول کشورمان پیرامون اهمیت هفته وحدت و دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پرداخت. وی خاطر نشان کرد: به ابتکار حضرت امام خمینی(ره)، هر سال در ماه ربیع الاول به مناسبت میلاد پیامبر اسلام(ص) در فاصله ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول در ایران و بسیاری از کشورهای اسلامی هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی ابراز کرد: مسلمانان در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام، بارها شاهد تلاش دشمنان قسم خورده برای برهم زدن وحدت اسلامی مسلمانان بوده‌اند. دشمنان بارها با حربه‌های گوناگون سعی در از بین بردن اسلام و اندیشه‌های ناب محمدی (ص) از پهنه جهان هستی داشته‌اند. می‌توان دلیل ناکامی آنها را وحدت و بصیرت مسلمانان نامید. از این رو، هرگاه دشمنان توانسته‌اند در این وحدت خللی وارد کرده و یا با فتنه انگیزی طیفی از مسلمین را از بصیرت بر امور و فهم حقیقت بازدارند، زندگی اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مسلمانان دستخوش ناملایمات بسیاری شده است.

حسینی افزود: یکی از آثار و برکات وحدت اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی ایران است که مردم با صرف فعل خواستن و دست در دست یکدیگر توانستند دست طاغوتیان و کشورهای سلطه گر را از کشور عزیزمان کوتاه کنند. هم اکنون نیز نتیجه این وحدت و همدلی را در الگو قرار گرفتن انقلاب ما و حرکت مردم کشورهای مختلف و وحدت آنها با هر نوع دین و مذهب در برابر سطله و ستم مستکبران هستیم.

وی عنوان کرد: در دفاع مقدس هم وحدت و همدلی همه اقوام ایرانی، از برادران اهل تسنن و شیعه  همه و همه در کنار هم قرار گرفتند و حماسه دفاع مقدس از سرزمین کشورمان رقم خورد و توطئه بیش  از 33 کشور علیه ایران اسلامی خنثی و با شکست مواجه گردید. و توانستیم با نصرت الهی در مقابل دشمنان پیروز شویم.

در این نشست صمیمی، برخی از ایرانیان مقیم و دانشجویان به طرح پاره‌ای از مسائل خود پرداختند و به سوالات و مطالبات آنها پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved