-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/08 - 04:29
  • 127
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در رایزنی فرهنگی بانکوک

همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) جشنی به همین مناسبت همراه با مراسم افطار در حسینیه ولایت رایزنی فرهنگی با حضورایرانیان مقیم و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،رایزن فرهنگی در خصوص دوران زندگی امام حسن (ع) و فضائل آن حضرت گفت: با توجه به شرایط و اوضاع جامعه امام حسن (ع) به دلیل نداشتن یاران و فرمانده هان مخلص ومتاسفاته خیانتهای تعدادی از یاران غلبه بر معاویه و اطرافیانش دور از ذهن بود از سوی دیگر در چنین شرایطی نتیجه نبرد و جنگ با معاویه به نفع دنیای اسلام نبود واینکه درگیری امام حسن (ع) با معاویه و کشته شدن آن حضرت به دست معاویه شکست مرکز خلافت مسلمانان بودلذا امام حسن تصمیم به صلح گرفت تا به مرور چهره واقعی معاویه خصوصا بعد از انتصاب یزید به حکومت مشخص و در کنار آن با روشنگری اسلام ناب را  زنده نگه دارد.

      وی ادامه داد: این تبین رفتارها و سیره عملی امام حسن (ع) که بر اساس دین و بر اوامر الهی مبتنی است، سند معتبری در اسلام به شمار می آیند که با گذشت سالها همچنان بعنوان درس زندگی ما انسانها تاثیر گذار است .     ایشان گفتند: امام مجتبی (ع) در برخورد با دیگران با اکرام و احترام رفتار می کرد رفتار کریمانه امام با مردم نشاندهنده این بود که  به دیگران هم باید به دلیل انسان بودن دارای کرامت بداند و صرف نظر از داشتن هر مرتبه و جایگاه اجتماعی و فرهنگی احترام و تکریم نمابد لذا فرمود: منْ کرمتْ نفْسه قلّ شقاقه و خلافه کسی که نفس او گرامی و بزرگوار باشد، جدایی و ناسازگاریش با مردم کم باشد.

   نماینده فرهنگی ایران گفت: یکی از سیره عملی امام مجتبی (ع) تقید ایشان به شرع و استفاده کرن از فرصت ها برای انتقال پیام اسلام به جامعه بود ابشان بعد از دوران کوتاه خلافت پدر، خود نیز با ماجرای صلح کنار گذاشته شدند، ولی در تمام این دوران ها، از فعالیت فرهنگی اجتماعی دست برنداشتند. ایشان با استفاده از موقعیت مناسب، در اجتماع به فعالیت و با استفاده از سیره ناب منحصربه فرد خود، به هدایت و روشن گری مردم می پرداختند. بعنوان مثال خدمتشان رسیدن وگفتند فلانی درباره شما چنین و چنان گفت امام به وی
فرمود: "زحمت مرا زیاد کردی، الآن تصمیم گرفتم که برای خودم و او استغفار نمایم.

    این مراسم با مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت و پذیرایی شیرینی بمناسبت میلادسراسر نور آن حضرت به پایان رسید .

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved