-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/21 - 07:50
  • 287
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن مبعث در مسجد الهدی بانکوک

جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) در مسجد الهدی منطقه تالینگشان شهر بانکوک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند به همراه علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن مبعث پیامبر اسلام(ص) در مسجد الهدی که واقع در منطقه تالینگشان شهر بانکوک حضور یافتند.

این مراسم با قرائت کلام الله مجید توسط قاری مسجد آغاز و معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نکاتی در خصوص هدف بعثت و شخصیت والای پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) بیان کرد.

معاف ضمن تبریک به جشن مبعث اشاره کوتاه و پر معنایی به مسأله توحید و صفات خدا به مسأله بعثت پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و آله و هدف از این رسالت بزرگ که در ارتباط با عزیز و حکیم و قدوس بودن خداوند پرداخت و به آیه "هو الّذی بعث فی الأمّیّین رسولًا منهم یتلو علیهم آیاته" گفت: در پرتو این آیه آنها را تزکیه می‌‏کند و به آنها کتاب (قرآن) و حکمت مى‏‌آموزد "ویزکّیهم ویعلّمهم الکتاب والحکمة وإن کانوا من قبل لفی ضلالٍ مبینٍ" هر چند پیش از آن در گمراهى آشکارى بودند (و ان کانوا من قبل لفى ضلال مبین).

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتابى مثل قرآن با این محتواى عمیق و عظیم، محال است زائیده فکر بشر باشد آن هم بشرى که نه خود درس خوانده و نه در محیط علم و دانش پرورش یافته است، این نورى است که از ظلمت برخاسته و این خود معجزه‏اى آشکار و سندى روشن بر حقّانیت اوست.

وی ادامه داد: در آیه فوق هدف این بعثت را در چهار امر خلاصه کرده که یکى جنبه مقدماتى دارد و آن تلاوت آیات الهى است و سه قسمت دیگر یعنى «تهذیب و تزکیه نفوس» و «تعلیم کتاب و حکمت» دو هدف بزرگ نهایى را تشکیل مى‌‏دهد.

معاف اظهار داشت: پیامبر صلّى اللّه علیه و آله آمد تا انسانها را هم در زمینه علم و دانش و هم اخلاق و عمل پرورش دهد تا به وسیله این دو بال بر اوج آسمان سعادت پرواز کنند و مسیر الى اللّه را پیش گیرند و به مقام قرب او نائل شوند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برنامه به بازدید از مسجد الهدی پرداخت و از فعالیت‌های امام جماعت در خصوص منطقه و استقبال اهالی اظهار خرسندی کرد.

شایان ذکر است، مسجد الهدی تایلند در شهر بانکوک واقع در محله تالینگ چان است. این مسجد بیش از 48 سال پیش حدودا در سال 1976 میلادی مقارن با سال 1350 شمسی تأسیس شد که در آن زمان مسجدی کوچک با سازه‌های چوبی احداث شده بود و بعدها در سال 1989 میلادی مقارن با سال 1367 شمسی بازسازی شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved