-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/01 - 14:54
  • 1336
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در گرجستان

مراسم جشن مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و به همت اداره مسلمانان گرجستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، مراسم جشنی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و به همت اداره مسلمانان گرجستان با حضور شیخ رامین ایگیدوف، رئیس اداره مسلمانان، آدم شانتادزه و اعتبار امین اف، مفتیان غرب و شرق گرجستان، نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه و شخصیتهای مذهبی، علمی، مقامات دولتی محلی و اقشار مختلف مردم در شهر روستاوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید که به روح جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه اهدا شد، رئیس اداره مسلمانان گرجستان ضمن تبریک عید مبعث و ابراز همدردی با زلزله زدگان طی سخنانی اظهار داشت: بعثت برگزیده‌ شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری و آغاز رسالت ایشان است و به همین دلیل در فرهنگ شیعه ۲۷ رجب  به‌ عنوان «عید مبعث» گرامی داشته می‌شود.

وی گفت: بعثت پیامبر آغاز دین اسلام و مقدمه‌ای بر پایان بت‌پرستی در حجاز بود و در فرهنگ اسلامی مبعث به روزی گفته می‌شود که حضرت محمد(ص) به رسالت مبعوث شده است.

در ادامه، مفتیان شرق و غرب گرجستان و نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در مورد شخصیت حضرت محمد(ص)، رسالت الهی، فضیلت، اعمال و اهداف پیامبر گرامی اسلام با ذکر مصادیق مطالبی را برای شرکت کنندگان بیان کردند.

سپس، ناجی از دانشجویان و طلبه‌های جامعةالمصطفی(ص) العالمیه اشعاری را قرائت و یکی از مداحان نیز  به مولودی خوانی پرداخت.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved