-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/04 - 08:07
  • 955
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان ایران‌‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه ملی اوراسیا

مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته‌های ایران‌‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه ملی اوراسیا با حضور علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا با حضور علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی ایران، رایزنان فرهنگی کشورهای ترکیه، ژاپن، قرقیزستان، معاون سازمان سیکا، معاون علمی، آموزشی و رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه اوراسیا، اساتید و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه ملی اوراسیا برگزار شد.

در این مراسم، سریک بیخان‌اولی، معاون، علمی و آموزشی دانشگاه اوراسیا با تبریک این روز به یادماندنی خطاب به دانشجویان گفت: عنوان فارغ التحصیلی نه تنها امیدهای زیادی را برای شما ایجاد می‌کند، بلکه آغازگر اقدامات و تصمیم‌گیری‌های مهم برای آینده است.

وی افزود: تلاش کنید از سرمایه و استعداد جوانی استفاده کنید و قدر این لحظات را بدانید.

بیخان‌اولی در ادامه سخنان خود، از والدین دانشجویان خواست تا موفقیت کامل آنها همواره به عنوان مشاورینی امین چراغ راه آینده آنان باشند.

طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با قدردانی از دست اندرکاران این مراسم به ویژه رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا گفت: خوشبختانه طی یکسال گذشته تعاملات علمی، فرهنگی ما با دانشگاه ملی اوراسیا نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی یادآور شد: کلاس‌های زبان فارسی و ایران‌شناسی به طور مستمر با حضور استاد ایرانی در مرکز ایران‌شناسی و زبان فارسی دانشگاه اوراسیا در حال برگزاری است.

طالبی‌متین افزود: جشن نوروز امسال را به صورت مشترک در شش نقطه پایتخت قزاقستان از جمله در دانشگاه ملی اوراسیا برگزار کردیم. از مهمترین برنامه‌های ما طی این مدت برگزاری روزهای فیلم ایران برای دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان فارسی، مشارکت در برگزاری چند همایش علمی و فرهنگی از جمله همایش بین‌المللی بررسی سی امین سالگرد روابط فرهنگی ایران و قزاقستان بود و امیدواریم تعاملات فی مابین با شتاب بیشتری ادامه یابد.

وی با یادآوری اینکه تحصیل و فراگیری علم تمام شدنی نیست و شما دانشجویان لازم است از هر فرصتی برای افزایش دانش وآگاهی خود استفاده کنید، خطاب به آنان گفت: در ارتقاء و افزاش دانش و آگاهی خود افزون بر اساتید و نخبگان دانشگاه، نباید سهم والدین را نادیده گرفت که به نظر من والدین مهمترین نقش را در این عرصه دارند که ما باید همواره قدردان زحمات و تلاش‌های آنها باشیم.

معاون دبیرکل شورای همکاری و اقدامات اعتمادسازی آسیا در قزاقستان، رایزن فرهنگی سفارت ژاپن در جمهوری قزاقستان، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری قرقیزستان در جمهوری قزاقستان، رایزن فرهنگی سفارت ترکیه در جمهوری قزاقستان از میهمانان ویژه این مراسم بودند.

در پایان این مراسم، میراث قوسوبایف رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا ضمن قدردانی از پذیرش دعوت هیأت‌های دیپلماتیک کشورهای ایران، ترکیه، ژاپن، قرقیزستان و سازمان سیکا گفت: حضور نمایندگان دیپلماتیک کشورها در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و حمایت بزرگی برای فارغ التحصیلان دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه ملی اوراسیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved