-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/04/08 - 12:25
  • 508
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشن عید قربان در مالزی

رایزنی فرهنگی کشورمان و مدرسه علوم النور در مالزی، عید سعید قربان را جشن گرفتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حبیب رضا ارزانی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی بنابه دعوت مزلان، رئیس مدرسه علوم النور و پیمان علی محمدی، راهی ایالت سیلانگور مزرعه گومباک در مراسم جشن عید قربان شرکت کرد.

مزلان که در امور وقف کشور مالزی هم فعال است به تازگی مدرسه‌ای با ظرفیت 300 نفر در این منطقه تأسیس کرده است. ورودی این مدرسه نوجوانان هستند که پس از ورود و طی یک دوره دو ساله، هم حافظ کل قرآن می‌شوند و هم با دوره‌های مختلف کارآفرینی آشنا می‌شوند.

دانش‌آموزان این مدرسه پس از دو سال، نه تنها حافظ کل قرآن شده‌اند بلکه با آشنایی با حرفه‌های مختلف و شناسایی استعدادهایشان، صاحب یک شغل و حرفه نیز می‌شوند که می‌توانند پس از اتمام دوره جذب بازار کار و سرمایه شوند.

در کشور مالزی دو عید برای مسلمانان از با اهمیت ترین اعیاد هستند، عید فطر و عید قربان و در اصطلاح محلی آن را "هاری رایا" می‌گویند.

مراسم جشن عید قربان امسال با همکاری میان رایزنی فرهنگی و یکی از مدارس علوم دینی حفظ قرآن جهت اجرای یکی از مناسک دینی (سنت قربانی) برگزار شد.

شایان ذکر است، ایالت سیلانگور به «دارالحسان» نیز معروف است. این ایالت غنی‌ترین و توسعه‌یافته‌ترین ایالت مالزی است و در ۲۷ اوت ۲۰۰۵ رسماً به عنوان اولین ایالت توسعه یافته این کشور اعلام شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved