-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/05 - 19:52
  • 170
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشن عید غدیر در مسجد حضرت زهرا(س) عشق‌آباد

مراسم جشن عید غدیر با حضور دوستداران اهل بیت(ع) در مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در عشق‌آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت عید سعید غدیر، مراسم جشنی با حضور سفیر، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از ایرانیان مقیم و دوستداران اهل بیت(ع) در مسجد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در عشق‌آباد برگزار شد.  

محمد عیسی زیرک، کارشناس فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، به بیان گوشه‌ای از فضائل حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: از علمای بزرگ اهل سنت نقل شده است که چه بگویم درباره علی علیه السلام که دشمنان از روی کینه و حسد، فضائل آن حضرت را کتمان کردند و دوستانش از روی ترس، ولی باز شرق و غرب عالم از فضائل حضرت پر شد.

وی افزود: شخصیت و عظمت آن حضرت به گونه‌ای است که دانشمندان غیرمسلمان بزرگی مانند «جرج جرداق» مسیحی کتاب‌های مهمی از جمله 5 جلد کتاب «امام علی صوت العداله الانسانیه» را درباره آن حضرت نوشته است. همچنین؛ «بولس سلامه»  مسیحی بیش از هزار بیت شعر درباره حضرت و غدیر سروده است.

محمد عیسی زیرک با اشاره به آیات فراوان قرآن کریم در مدح و ستایش حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام به نکته مهمی که فخر رازی فیلسوف و مفسر بزرگ اهل سنت در تفسیر کبیر خود ذیل آیه مباهله (61 آل عمران ) دارد، اشاره کرد و گفت: در قرآن یک کلمه هست که دلالت می‌کند مقام امیرالمؤمنین(ع) از مقام تمام انبیا حتی انبیای صاحب کتاب و اولوالعزم مانند حضرت نوح و حضرت ابراهیم و ... برتر و والاتر است و آن کلمه «انفسنا» است که حضرت علی علیه السلام را جان و خود پیامبر(ص) معرفی می‌کند.

اجرای سرود، خواندن مقاله و دیگر برنامه‌ها با موضوع غدیر و اهدای هدایا و عیدی به همه کودکان و نوجوانان حاضر توسط علی مجتبی ‌روزبهانی، سفیر کشورمان پایان بخش مراسم یادشده بود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved