-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/04 - 07:30
  • 198
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشن دهه امامت و ولایت در آلماتی قزاقستان

به مناسبت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم، مراسم جشنی در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر خم، مراسم جشنی ویژه ایرانیان مقیم آلماتی با حضور سرکنسول، وابسته فرهنگی و اعضای سرکنسولگری کشورمان و خانواده‌های ایرانیان مقیم در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی برگزار شد.

محسن فغانی، سرکنسول کشورمان در سخنانی، اعیاد قربان و غدیر خم را تبریک گفت و گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های اقتصادی، کنسولی، ایرانیان خارج از کشور، علمی دانشگاهی، فرهنگی و هنری ارایه داد.

وی گفت: برای ایرانیان مقیم در خانه فرهنگ ایران در آلماتی، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی، هنری و مهارتی وجود دارد.

حسین آقازاده، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ کشورمان در خصوص رشد همکاری‌ها و تبادلات علمی، فرهنگی، هنری بین ایران و قزاقستان سخن گفت و تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای مخاطبان قزاق و اعطای فرصت‌های تحصیلی هستند.

وی ادامه داد: خانه فرهنگ ایران، دوره‌های آموزش زبان فارسی، هنری و مهارتی با مشارکت ایرانیان مقیم برای فرزندان ایرانی و قزاقی برگزار می‌کند و آماده مشارکت است.

پس از آن، خانم شکیبا، استاد زبان فارسی اعزامی اشعاری در مدح غدیر و امام علی(ع) خواند.

همچنین، به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در آلماتی مسابقه فرهنگی در خصوص عید سعید غدیر خم برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این برنامه جوایزی از یک شرکت ایرانی در قزاقستان اهدا شد.

افزون بر این، وابسته فرهنگی کشورمان از خانم بهناز دربندی، هنرمند بانو ایرانی که در برنامه روز جهانی موزه در کارگاه آموزشی خطاطی زبان فارسی مشارکت کرده بود، تجلیل کرد و لوح تقدیرنامه از سوی رئیس موزه ملی و از سوی وابستگی فرهنگی به هنرمند بانو ایرانی اهدا شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved