-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/19 - 14:08
  • 355
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جشنواره فیلم کلکته در هند برگزار می‌شود

جشنواره فیلم کلکته به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و با همکاری سین سنتر به مدت دو روز از 20 و 21 مهرماه در ناندای هند برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره فیلم کلکته به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و با همکاری سین سنتر به مدت دو روز از 20 و 21 مهرماه در ناندای هند برگزار می‌شود.

در این جشنواره دو روزه، سه فیلم ایرانی از جمله هناس، دارکوب و بدون قرار قبلی به نمایش گذاشته می‌شود. فیلم سینمایی هناس که روایت زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد است، به کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی است که  22 مهرماه در جشنواره فیستوال فیلم کلکته به نمایش در می‌آید.

مریلا زارعی و بهروز شعیبی بازیگران دو نقش اصلی فیلم هناس هستند که در کنار وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نائینی و کوثر حیدری (بازیگر خردسال) به ایفای نقش در این فیلم پرداخته‌اند. مریلا زارعی بازیگر نقش همسر شهید رضایی نژاد فیلم «هناس» را برگی از تاریخ سرزمین ایران عنوان می کند و می گوید که افتخار می‌کنم که نقش همسر شهید رضایی نژاد را بازی کردم.

فیلم سینمایی بدون قرار قبلی No Prior Appointment درامی ایرانی محصول سال 1400 به کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی است. این فیلم در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده ۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین صداگذاری شد. فیلم بدون قرار قبلی روایتی از زندگی یک پزشک است که پس از ۳۰ سال برای شرکت در مراسم فوت پدرش از آلمان به ایران باز می‌گردد.

فیلم سینمایی دارکوب فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بهروز شعیبی و به تهیه کنندگی سید محمود رضوی محصول سال 1396 است که جایزه بهترین فیلم جشنواره فجر 35 را به دست آورد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved