-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 16:38
  • 241
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون سینمایی وزارت فرهنگ قرقیزستان:

جشنواره فیلم فجر رویدادی شناخته شده در قرقیزستان است

آقجول بیک‌بولوتوف در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به شرکت دو فیلم قرقیزی برای بخش مقدماتی مسابقات جشنواره فیلم فجر گفت: این جشنواره میان سینماگران قرقیزستان بسیار شناخته شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر طوقانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان با آقجول بیک‌بولوتوف، معاون سینمایی وزارت فرهنگ، اطلاعات، ورزش و سیاست جوانان جمهوری قرقیزستان در محل این معاونت دیدار و گفت‌وگو کردند.

رایزن فرهنگی ایران با ابراز خوشحالی از برگزاری این نشست و بیان نکاتی در مورد حیطه فعالیت رایزنی فرهنگی ایران، با اشاره به اهمیت سینمای ایران به عنوان سینمای فعال و پیشرو در عرصه بین‌الملل و کارگردانان و هنرپیشه‌های ایرانی که برنده جوایز مختلف در جشنواره‌های جهانی می‌شوند به معرفی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پرداخت و ابراز امیدواری کرد در جشنواره پیش رو شاهد حضور هنرمندان قرقیز و آثار آنان باشیم.

بهمن‌ماه؛ برگزاری روزهای سینمای ایران در بیشکک

طوقانی به برگزاری روزهای سینمای ایران در بیشکک در دهه اول بهمن‌ماه ۱۴۰۲ با پخش پنج فیلم ایرانی ترجمه شده به زبان روسی اشاره کرد و گفت: در این راستا رایزنی فرهنگی ایران امیدوار به همکاری معاونت سینمایی و دراختیار قرار دادن سالن یکی از سینماهای پیشرو پایتخت است.

بیک‌بولوتوف نیز در سخنانی، گفت: معاونت سینمایی دعوتنامه جشنواره فیلم فجر را دریافت و دو فیلم قرقیزی را برای شرکت در بخش مقدماتی مسابقات به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر ارسال کرد که یکی از آنها فیلم «خانه برای فروش» ساخته تالای‌بیک کولْمنْدی‌یف و دیگری «ارور ۴۰۴» ساخته تینْچتیق ابی‌القاسم‌اف است.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ، اطلاعات، ورزش و سیاست جوانان قرقیزستان با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر میان سینماگران قرقیزستان بسیار شناخته شده است، ابراز داشت که برای ایشان همکاری با رایزنی فرهنگی ایران و شرکت در این جشنواره باعث افتخار خواهد بود.

وی همچنین، افزود که تقریباً هر سال نمایندگان قرقیزستان از جمله کارگردانان خانم آسل جرایوا و آقای آیْبیک دایربیکوف در آن شرکت می‌کنند.

بیک‌بولوتوف اظهار داشت: به زودی با ریاست سینمای «روسیه» بیشکک که یکی از بهترین سینماهای شهر است، دیداری خواهم داشت و تلاش خواهم کرد که سالن آن را در اختیار رایزنی قرار دهد. سینمای «خانه سینما» بیشکک که تابع معاونت سینمایی است و سابقه برگزاری چنین برنامه هایی را داشته است، همیشه آماده پخش فیلم‌های ایرانی است.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved