-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/17 - 23:45
  • 366
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست سیاست گذاری جایزه جهانی شهید صدر عنوان شد:

جایزه شهید صدر، فرصتی رقابت ساز برای حضور اندیشه علوم انسانی و اسلامی در عرصه بین‌الملل

اندیشه‌ها و نظریات برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی که از طریق فراخوان دریافت می‌شود پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت داوران انتخاب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود به معرفی این نظریات و اندیشه‌ها توسط مولفین و محققین در عرصه بین الملل می پردازد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور رئیس دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور در نخستین نشست سیاستگذاری رویداد جایزه شهید صدر در نمایندگی سازمان در شهر قم، توجه و تمرکز جهت ایجاد فضای مناسب به منظور حضور اندیشه حوزوی و علوم انسانی و اسلامی در عرصه روابط فرهنگی و بین‌المللی را از جمله برنامه های اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره جدید فعالیت‌های این سازمان عنوان نمود .

 در این نشست سیاست گذاری جایزه جهانی شهید صدر با حضور حجت الاسلام دکتر محمد مهدی ایمانی پور و اعضای حقیقی و حقوقی برگزار گردید، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات به مثابه قرارگاه دیپلماسی علمی فرهنگی انقلاب اسلامی و بر اساس رسالت اسلامی و انقلابی و نیز ماموریت‌های محول بر آن است تا در قالب جایزه شهید صدر ، اندیشه‌های ناب مرتبط با علوم اسلامی و انسانی را در عرصه بین الملل معرفی نماید .

حجت الاسلام والمسلمین یحیی جهانگیری در این نشست با بیان اهداف و برنامه‌های مختلف مرتبط با رویداد گفت :اندیشه‌ها و نظریات برتر حوزه علوم انسانی و اسلامی که از طریق فراخوان دریافت می‌شود پس از بررسی و ارزیابی توسط هیئت داوران انتخاب و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های خود به معرفی این نظریات و اندیشه‌ها توسط مولفین و محققین در عرصه بین الملل می پردازد.

وی در ادامه گفت :در جایزه جهانی شهید صدر بر آنیم تا یافته های دانشی حوزویان و اندیشمندان علوم اسلامی را به جهان عرضه کنیم  بسط جهان‌اندیشی در میان حوزویان و متخصصین علوم اسلامی و اسلامی ظرفیت جدیدی برای اهداف برون مرزی ایجاد و جهاد فرهنگی در میان حوزویان برای حضور اندیشه اسلامی در عرصه بین‌الملل را گسترش دهیم.

   گفتنی است تصمیم گیری و تعیین ترکیب شورای سیاستگذاری این رویداد ، اعضای شورای داوران و مخاطبان داخلی، ترکیب هیئت داوران ، شرایط پذیرش آثار و قالب‌های مورد نظر جایزه ؛ از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود.

 

همچنین شناسایی و شناساندن تولیدات علمی و نظریات فاخر حوزه ترغیب اندیشمندان حوزوی به تدوین نظریات اسلامی نوین معرفی علوم اسلامی و انسانی در عرصه بین الملل توسعه حضور اندیشه فضلا جهت دهی به تولید علم در سپهر علوم انسانی به منظور افق گشایی تمدن نوین اسلامی از جمله اهداف برگزاری رویداد جایزه شهید صدر می‌باشد.

 بنا بر اعلام این خبر ،قرار است این جایزه در ۱۰ اسفند زادروز نابغه جهان اسلام شهید صدر، به برگزیدگان اعطا شود.

تهیه و تنظیم : مهدی رضا 

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved