-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/24 - 10:56
  • 758
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بلگراد؛

جایزه اول رشته تذهیب به یک بانوی ایرانی تعلق گرفت

جایزه اول رشته تذهیب نمایشگاه «جهان در یک تصویر، تصویر جهان» بلگراد به خانم بنت الهدی خلیلویچ (هاشمی) دکترای زبان، ادبیات و فرهنگ تعلق گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه «جهان در یک تصویر، تصویر جهان» شامل آثار برگزیده هنرمندان در زمینه میراث مذهبی و فرهنگی در قلمرو صربستان با هدف حفظ و ترویج هویت و ارزش‌های دینی افتتاح شد.

سایت بلیست در گزارشی از این مراسم، نوشت: مراسم با حضور وزیر اقلیت‌های قومی صربستان و معاون وزیر دادگستری در امور ادیان، رئیس کتابخانه ملی، نمایندگان کلیساهای ارتودکس و کاتولیک، مفتی اعظم مشیخت اسلامی صربستان، نمایندگان جوامع مذهبی، نمایندگان نهادهای دولتی و رئیس مرکز فرهنگی ایران برگزار شد.

 نمایشگاه «جهان در یک تصویر - تصویر جهان» حاصل فراخوانی عمومی به همین نام از هنرمندانی است که آثارشان با روحیه میراث مذهبی و فرهنگی، یعنی حوزه هنری مذهبی و هویت خلق شده است.

هدف از این مسابقه حفاظت از میراث فرهنگی، ترویج خلاقیت فرهنگی مذهبی و توسعه ادراک بصری در روح ارزش های به ارث رسیده از جوامع مذهبی بود.

این نمایشگاه پایه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که به ارتباط و درک بهتر افراد در زیبایی کمک خواهد کرد.

آثار برگزیده در رشته‌های مختلف هنری (عکس، نقاشی، خلاقیت دیجیتال، موزائیک، فیلم و تذهیب) معرفی و جوایزی به نفرات برتر اهدا شد.

همچنین، جایزه اول رشته تذهیب از میان 150 اثر به خانم بنت الهدی خلیلویچ (هاشمی) دکترای زبان، ادبیات و فرهنگ تعلق گرفت.

شایان ذکر است، نمایشگاه آثار هنری تا هفتم فروردین‌ماه در محل کتابخانه ملی برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است. این پروژه توسط اداره همکاری با کلیساها و جوامع مذهبی وزارت دادگستری دولت جمهوری صربستان حمایت می‌شود و برگزارکنندگان نمایشگاه مؤسسه مطالعات فرهنگ و مسیحیت، جنبش فوکولار در صربستان و کتابخانه ملی صربستان هستند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved