-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/16 - 06:11
  • 705
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توسعه ی روابط فرهنگی دانشگاهی در نووی پازار صربستان

مسئولان دانشگاه بین المللی نووی پازار با اشاره به وجود نسخ خطی ارزشمند فارسی د این دانشگاه خواستار همکاری مراکز ایرانی برای فهرست بندی، مرمت و دیجیتالی کردن آنها شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، در راستای تقویت ارتباطات فرهنگی با شخصیت ها و مراکز اسلامی و فرهنگی. صربستان، امیر پورپزشک رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با سفر به شهر نووی پازار مرکز ایالت سنجاک در جنوب این کشور در دیدارهای جداگانه ای با دکتر مولود دودیچ مفتی و رئیس مشیخت اسلامی صربستان، رییس و معاونان بین الملل و علمی دانشگاه بین المللی نووی پازار و رئیس مرکز فرهنگی این شهر، آمادگی رایزنی فرهنگی برای تقویت همکاری های مشترک را اعلام کرد. دکتر مولود دودیچ رئیس مشیخت اسلامی صربستان با اشاره به حادثه کشته شدن 9 نفر در مدرسه ای در صربستان به دست یک دانش آموز آن مدرسه از استانداردهای دوگانه غرب در برابر تروریسم انتقاد کرد و گفت اگر این دانش آموز مسلمان بود غربی ها مسئله تروریسم اسلامی را مطرح می کردند در حالی که اکنون کسی آن را. مذهب و قومیت ربط نمی دهد. وی همچنین مسئله فلسطین. و قدس را از مهمترین مسائل جهان اسلام برشمرد که بر همه مسلمانان جهان دفاع از آن واجب است. در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه بین المللی نووی پازار مسئولان دانشگاه علاقمندی خود را برای امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشگاه‌های ایران اعلام کردند.

رئیس مرکز فرهنگی نووی پازار نیز  آمادگی این مرکز برای برگزار هفته فیلم های ایرانی، نمایشگاه عکس، صنایع دستی و محصولات فرهنگی ایران را اعلام کرد. مسئول تلویزیون سنجاک نیز در بازدید امیر پورپزشک از استودیوی این تلویزیون در خواست کرد فیلم های مناسب ایرانی برای پخش ذر اختیار این شبکه قرار گیرد. گفتنی است حدود 55 درصدجمعیت شهر 120 هزار نفری شهر نووی پازار را مسلمانان تشکیل می دهند و این شهر از زیرساخت های فرهنگی و آموزشی بسیار خوبی برخوردار است.

. .

. .

تصاویر

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved