-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/27 - 12:49
  • 501
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

توسعه همکاری‌های پزشکی ایران و قزاقستان

در جریان دیدار سرکنسول و وابسته فرهنگی ایران در آلماتی و مسئولان دانشگاه ملی علوم پزشکی اسفندیاراف قزاقستان، زمینه‌های همکاری‌های پزشکی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن فغانی، سرکنسول و حسین آقازاده، وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در آلماتی با رئیس و معاونان دانشگاه ملی علوم پزشکی اسفندیاراف دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار، مارات شورانوف، رئیس دانشگاه ملی علوم پزشکی اسفندیاراف گفت: دانشگاه ما در سال 1930 ایجاد شده و امسال 94 سالگرد تاسیس آن است و دانشگاه دارای 8 آموزشگاه و 16 هزار دانشجو است و می‌خواهیم با مراکز پزشکی ایران همکاری کنیم.

وی یادآور شد سال گذشته همایش بین‌المللی دانشمندان جوان را در تابستان برگزار کردیم و 22 کشور در همایش مشارکت کردند و 900 طرح به همایش رسید و تفاهم نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران امضا کردیم.

شورانوف اذعان کرد که سال آینده نیز این همایش را برگزار می‌کنیم و از ایرانیان دعوت خواهیم کرد طرح‌های خود را به همایش ارایه کنند.

آماده تبادل هیأت‌های فرهنگی و دانشگاهی هستیم 

محسن فغانی، سرکنسول کشورمان در آلماتی قزاقستان گفت: آماده تبادل هیأت‌های استادان و دانشجویان و برگزاری همایش ها و دوره های مشترک آموزشی و طرح های تحقیقاتی هستیم. 

وی عنوان کرد که تلاش می‌کنیم مدارک پزشکی دانشگاه اسفندیاراف در ایران مورد پذیرش قرار گیرند.

فغانی افزود: آماده هستم هماهنگی شرکت متخصصان شما را در دوره‌های مهارت آموزی یک تا شش ماه در ایران انجام دهیم و مدرک مشترک برای این دوره‌ها اعطا کنیم.

وی تصریح کرد: براساس هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی وابسته فرهنگی سرکنسولگری، دانشگاه علوم پزشکی تهران آماده است شعبه بین‌الملل خود را در دانشگاه اسفندیاراف افتتاح کند.

تأسیس شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران 

رئیس دانشگاه ملی علوم پزشکی اسفندیاراف گفت: ارزش تجربه پیوند اعضا در ایران را می دانیم و از این تخصص و تجربه در پیوند اعضا می توانیم استفاده کنیم.

وی ابزار کرد: برنامه اعزام استادان را به ایران داریم و امیدواریم در چارچوب همایش سال 2024 همکاری ها را با دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع و اعزام استادان به ایران را آغاز کنیم تا مدارک تحصیلی دانشگاه ما در ایران پذیرش شوند و برای این منظور کارگروه ایجاد خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه ملی علوم پزشکی اسفندیاراف افزود: برای تأسیس شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز یک کارگروه تشکیل می دهیم و آماده همکاری با شرکت های ایرانی داروسازی فعال در قزاقستان هستیم و شرکتهای ایرانی برای عرضه محصولات خود در همایش تابستان 2024 دعوت می کنیم. تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی مربوط به 5 سال پیش است و باید آن را تجدید کنیم.

همچنین داتختایو، معاون رئیس دانشگاه آمادگی دانشگاه را برای اعزام دانشجو در مقطع دکتری برای رشته داروسازی اعلام کرد.

انتهای پیام/  

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved