-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/26 - 07:35
  • 276
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توسعه همکاری‌های قرآنی؛ محور دیدار رایزن فرهنگی ایران و رئیس جامعةالمصطفی(ص) در پاکستان

در جریان دیدار مشکی و حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت‌تهرانی، زمینه‌های مشارکت و همکاری قرآنی رایزنی فرهنگی ایران و جامعةالمصطفی(ص) در پاکستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت‌تهرانی، رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در پاکستان به همراه تنی چند از معاونین این نمایندگی ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام دادسرشت‌تهرانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این مرکز، از آمادگی این نمایندگی جهت همکاری‌های علمی و فرهنگی با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد خبر داد.

وی تعلیمات قرآنی از جمله آموزش قرآن برای همه گروه‌های سنی، حفظ و قرائت قرآن کریم، آموزش زبان فارسی، پاسخگویی به شبهات نسل جوان و برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌های مختلف را از فعالیت‌های نماینده جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در پاکستان برشمرد.

حجت‌الاسلام دادسرشت‌تهرانی خواستار همکاری بیش از پیش دو نهاد رایزنی فرهنگی ایران و نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در پاکستان با یکدیگر شد.

مشکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، فعالیت‌های جامعةالمصطفی(ص) العالمیه را سبب ارتقاء دانش و معرفت جامعه پاکستانی دانست.

وی از وجوه مشترک همکاری دو نهاد با یکدیگر گفت و زمینه‌های اجرایی، این مشارکت را در حوزه فعالیت‌های قرآنی به ویژه مسابقات قرآنی، آموزش زبان فارسی، برگزاری مسابقات دینی - فرهنگی و  ترویج سبک زندگی اسلامی دانست.

مشکی از آمادگی رایزنی فرهنگی ایران برای برپایی محافل انس با قرآن کریم و برگزاری محافل علمی جهت تبیین آموزه‌های اسلام اصیل با همکاری مجموعه المصطفی(ص) خبر داد و خواستار هم افزایی دو نهاد در جهت تحقق اهداف فرهنگی و آموزشی شد.

در پایان این دیدار مقرر شد؛ موضوع همکاری‌ها طی یک برنامه زمان‌بندی شده مشخص و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved