-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/04/19 - 10:03
  • 158
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توسعه روابط دانشگاهی و تحقیقاتی بین ایران و سنگال

با همکاری مشترک سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان، روابط دانشگاهی و تحقیقاتی بین ایران و سنگال توسعه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطت اسلامی، عسگری، سفیر و علیرضا وزین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکار با خانم «امیناتا  نیانگ جن» معاون رئیس دانشگاه داکار در تحقیقات و آموزش و پروفسور «نجاک فال» مدیر همکاری‌های دانشگاهی دیدار و در خصوص اعطای راتبه تحصیلی برای دانشجویان سنگالی و وضعیت دپارتمان زبان فارسی تبادل نظر کردند.

عسگری با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های کشورمان، ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و امکان ایجاد دفتر دانش بنیان برای شناخت علمی دو کشور را یادآور شد.

سفیر ایران در داکار گفت: هیأتی از دفتر همکاری‌های دانشگاه داکار به ایران سفر کنند و ضمن بازدید از دانشگاه‌های ایران نسبت به عقد قرارداد بین دانشگاه‌های دو کشور اقدام شود.

موضوع اعزام هیأت دانشگاهی سنگال به ایران، راه اندازی انستیتو زبان فارسی، ایجاد رشته «زبان فارسی و ارتباطات فرهنگی» و نیز «زبان فارسی و گردشگری، تسهیل در فراگیری زبان فارسی برای افراد بورسیه اعزامی سنگالی به دانشگاه‌های ایران و توسعه روابط دانشگاهی و تحقیقاتی بین دو کشور نیز از دیگر مواردی بود که وزین، رایزن فرهنگی کشورمان بدان اشاره شد.

خانم «امیناتا  نیانگ جن» با اشاره به وجود ظرفیت‌های همکاری بین دانشگاهی و استمرار آن گفت: ایجاد مرکز دانش بنیان بین دانشگاه‌های داکار و تهران باید طبق قراردادی بین دانشگاهی ایجاد شود و لازم است فهرست دانشگاه‌هایی که می‌توانند در زمینه ایجاد دفتر دانش بنیان با ما همکاری کنند را به ما اعلام کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved