-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/26 - 21:04
  • 285
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توسعه برنامه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی میان ایران و بنگلادش

رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس جدید دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا دیدار و برای اجرای برنامه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش ضمن حضور در دفتر دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا با ممیت الرشید، رئیس جدید این دپارتمان که از اول هفته جاری مسئولیت خود را آغاز کرده است، دیدار و انتصاب وی به این سمت را تبریک گفت.

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن آرزوی توفیق هر چه بیشتر برای ممیت الرشید در مدیریت دپارتمان و پیشبرد برنامه‌های آموزشی، علمی و فرهنگی آن، آمادگی این نمایندگی فرهنگی برای ارتباط و همکاری بیش از پیش با این گروه آموزشی را اعلام کرد.

میرمحمدی یادآور شد که رایزنی فرهنگی ایران تلاش خواهد کرد در دوره مدیریت جدید دپارتمان، برنامه‌های مشترکی با این گروه طراحی و اجرا کند.

ممیت الرشید، رئیس جدید این دپارتمان اظهار داشت: ما هم از اجرای برنامه‌های فرهنگی استقبال می‌کنیم و امیدواریم بیشترین همکاری را با رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش داشته باشیم.

در این دیدار که پویان، استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی از ایران به دانشگاه داکا و سایر اعضای هیئت علمی این دپارتمان نیز حضور داشتند، میرمحمدی هدایایی شامل چند تابلو خط و تصویر از اماکن تاریخی و فرهنگی کشورمان به رئیس جدید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا اهداء کرد.

میرمحمدی در پایان این دیدار، همچنین از تلاش ها و فعالیت‌های دوره سه ساله بهاءالدین، رئیس پیشین دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا هم که در برنامه حضور داشت، تقدیر و تشکر کرد و برای وی در ادامه زندگی و فعالیت‌های علمی و آموزشی خود آرزوی توفیق کرد.

شایان ذکر است، ممیت الرشید، رئیس جدید دپارتمان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی تهران است و اخیرا اثر داستانی خمره از استاد هوشنگ مرادی کرمانی را به زبان بنگالی ترجمه کرده است که از طرف رایزنی فرهنگی منتشر و از آن رونمایی شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved