-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/10 - 21:28
  • 373
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بهمنی عنوان کرد:

توجه به نقش دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان و فناورانه در دوره جدید فعالیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره جدید فعالیت‌های خود توجه به دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان و فناورانه را مد نظر قرار داده است، چرا که فناوری، مؤلفه اصلی قدرت نرم در حوزه‌ دیپلماسی فرهنگی و عمومی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره آشنایی با زیست بوم فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران در محل مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در سخنانی، با اشاره به اهمیت ویژه همکاری‌های مشترک دستگاه دیپلماسی فرهنگی و مرکز علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این همکاری‌ها را مهم، راهبردی و راهگشا خواند.

وی بیان کرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دوره جدید فعالیت‌های خود توجه به دیپلماسی فرهنگی دانش بنیان و فناورانه را مد نظر قرار داده است چرا که فناوری، مؤلفه اصلی قدرت نرم در حوزه‌ دیپلماسی فرهنگی و عمومی است و این فناوری‌ها عاملی برای ایجاد زیست بوم های جدید و عواملی برای تغییر ابزارهای ارتباطات در جوامع بشری است.

بهمنی یادآور شد: این فناوری های سبک زندگی جدیدی را پیش روی جوامع امروزی قرار داده است که همه اینها حکایت از حضور پر رنگین فناوری ها در زندگی بشری است. موضوع بعدی هم نقش مؤثر فناوری ها در حوزه رسانه ترسیم الگوریتم‌های پایه در قلمرو رسانه است.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سخنانش،  به نقش تنگاتنگ فناوری‌ها در حوزه دیپلماسی فرهنگی و اهمیت همکاری‌های مشترک و بهره برداری از ظرفیت‌های مشترک تاکید کرد.

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی خانه علم و فناوری معاونت علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فرهنگی و مدیران ستادی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همکاری و تعامل عالی آن مرکز و دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور  را ضامن اصلی رشد و بالندگی حوزه علم و فناوری کشور بیان کرد.

وی افزود: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری مسئولیت تعاملات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری را عهده دار است و به عنوان پل ارتباطی میان اکوسیستم علم و فناوری کشور با دیگر کشورهای دنیا عمل می‌کند.

میرآبادی عنوان کرد: این مرکز دارای چندین حوزه تخصصی همچون معاونت سرمایه‌گذاری علمی و سرمایه انسانی که بیشترین تمرکز آن بر روی ایرانیان متخصص و متخصصین خارجی است،  معاونت تبادل فناوری که وظیفه ارتباطات بین دولت‌ها را از طریق برگزاری یا شرکت در سمینارها و نشست‌های علمی پی گیری می‌کند را داراست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ی معاونت توسعه و کسب و کار بین‌المللی، توسعه صادرات دانش بنیان و ارتباط با تجار و بنگاه‌های علمی و تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

گفتنی است، خانه فناوری و نوآوری ایران با هدف توسعه محصولات دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ تأسیس شد. این مرکز در کشورهای سوریه، چین، عراق، روسیه، ازبکستان، کنیا و اوگاندا دارای شعباتی است. همچنین از حدود ۷۰۰ شرکت و مؤسسه داخلی دارای ۱۳۰۰ محصول دانش بنیان است ایجاد ارتباط با رایزنان فرهنگی و رایزنی‌های اقتصادی و یافتن بازارهای هدف در دیگر کشورها با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان مهم‌ترین هدف این مرکز در حوزه بین‌الملل تعریف شده است.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved