-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/03 - 13:19
  • 382
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توافق ایران و قزاقستان برای اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک

وابسته فرهنگی کشورمان و رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه فارابی دیدار و روابط فی مابین و همکاری‌های فرهنگی برای اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی و دومان ژکنوف، رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه فارابی دیدار و گفت‌وگو کردند.

دومان ژکنوف با اشاره به همکاری‌های نمایندگی فرهنگی ایران با دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه فارابی گفت: مرکز مطالعات روابط منطقه‌ای در این دانشکده تأسیس شده است و این مرکز طرح‌های مطالعاتی کلان درباره کشورهای آسیای میانه به سفارش دولت قزاقستان را اجرا می‌کند.

وی افزود: نتایج این طرح‌های مطالعاتی در قالب نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان صاحب‌نظران داخلی و خارجی و مسئولان قزاقی مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرند تا به طور کاربردی در روابط قزاقستان با کشورهای همسایه و منطقه مورد بهره‌برداری واقع شوند.

رئیس دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه فارابی تصریح کرد: در روزهای ۲۶ الی 28 اکتبر 2023 در مسئله مهاجرت، گردهمایی خواهیم داشت. چنانچه از مسئولان و متخصصان ایرانی تمایل داشته باشند می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

دومان ژکنوف افزود: طرح کلان دیگر در موضوع آسیای میانه به انضمام ایران در حال تدوین طرح داریم و علاقه‌مندیم متخصصان ایرانی در این برنامه مشارکت علمی کنند و از شما درخواست می‌کنم متخصصان ایرانی برای همکاری معرفی شوند.

آقازاده، وابسته فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی، گفت: اجرای طرح‌های تحقیقاتی قزاقستان با حضور متخصصان کشورهای منطقه می‌تواند نتایج و تاثیرات گسترده‌ای در روابط کشورهای منطقه بر جای بگذارد و روش کار شما را در سنجش و ارزیابی نتایج تحقیقات قابل توجه و ستودنی می‌دانم و تلاش خواهیم کرد که متخصصان ایرانی را برای مشارکت در این برنامه‌های قزاقستان همراه کنیم و تعاملات و همکاری‌های علمی را افزایش دهیم.

وی ابراز کرد: در طول سال‌های گذشته و اخیر، روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان همواره بدون تنش و رو به رشد بوده است و این یک امتیاز و مزیت مهم در روابط دو کشور محسوب می‌شود.

شایان ذکر است، در این دیدار خانم سلطانت جاکوبایوا، معاون علمی دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه فارابی حضور داشت که یکی از پژوهشگران طرح‌های تحقیقاتی مرتبط با ایران است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved