-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/12/06 - 08:59
  • 1266
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

توافق ایران و تونس برای برگزاری نشست‌های مشترک علمی

رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس بیت‌الحکمه تونس دیدار و در خصوص برگزاری نشست‌های مشترک علمی با حضور اساتید ایرانی و تونسی توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هادی آجیلی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و محمود بن رمضان، رئیس بیت‌الحکمه تونس در محل این مؤسسه علمی دیدار کردند.

محمود بن رمضان با تشریح فعالیت‌های بیت‌الحکمه تونس گفت: این مؤسسه علمی دارای دپارتمان‌های علوم اسلامی شامل فلسفه، کلام، تصوف و عرفان، تمدن اسلامی، هنر و علوم مدرن است.

رئیس بیت‌الحکمه تونس با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری ایران و تونس، خواستار گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور شد.

آجیلی نیز در سخنانی، هدف از این دیدار را احیای فعالیت‌های مشترک علمی پس از پایان محدودیت‌های کرونا عنوان کرد و روابط ایران و تونس را رو به رشد دانست.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس ابراز امیدواری کرد که نشست‌های مشترک علمی کما فی السابق بین اساتید ایرانی و تونسی در بیت‌الحکمه از سر گرفته شود که مورد استقبال محمود بن رمضان قرار گرفت.

در ادامه، تعدادی کتاب در حوزه فلسفه و تاریخ تمدن اسلامی نوشته مؤلفین ایرانی با ترجمه عربی توسط رایزن فرهنگی کشورمان به کتابخانه بیت‌الحکمه اهدا شد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved